Pijte vodu!

Publikováno: 28.04.2015 10:08 | Aktualizace: 07.07.2015 10:00 | Jiří Hofbauer

Teploty gradují, začínáme se víc potit, a tělo tak přichází o další důležité látky. Dospělý člověk by měl denně vypít 2,5 až 3 litry vody. V létě je pro nás jaksi přirozenější pít víc, ale tenhle limit bychom si měli hlídat i v zimě.

Možná se to zdá jako podružná věc, ale dostatečný pitný režim má vliv na to, jak naše tělo funguje. Nečekejte na to, až se dostaví pocit žízně. Pokud si mozek uvědomí „hele, vono by se to chtělo napít“ je už pozdě. Nedovolte, abyste měli žízeň.

Z vlastní zkušenosti vím, že pokud jste uvrtaní v pracovním procesu, je náročné sledovat pitný režim. Existuje spoustu rad. Pokud třeba pijete vodu z pet láhve, nalinkujte si fixou dílky na láhev s hodinami. Nejvíc tekutin byste měli vypít dopoledne. Rozdělte si pet láhev na šest dílů a hlídejte si, že do dvanácti to prostě vypijete. Nebo jako kojící maminky se po hodině nastavte budík a sledujte si to. A pokud nebude šéf nic namítat, postavte si tu láhev s vodou na stůl. Mějte ji na očích.

hydration

Zdroj: Mens Health

Každý kdo chodí pravidelně do fitka a „fakt tomu dává“ se pozná podle dvou věcí – velké sportovní tašky a láhve s proteinovým zázrakem. Nic proti těmhle drinkům pro super chlapy. Naopak. Ale na „obyčejnou“ vodu nedáme dopustit. Přes den klidně pijte kojeneckou vodu, ale do fitka si nebojte vzít neperlivou minerálku. Najdete v nich pro naše tělo zásadní minerály jako vápník, horčík, železo, zinek nebo jod. Každý minerál v těle jedinečné poselství a jeho nedostatek se projeví. Zadýchávání, bolesti hlavy, padání vlasů má za příčinu nedostatek železa. Pokud vás trápí křeče, svalová ztuhlost nebo nervové záškuby, doplňte magnesium. Minerálky jsou fajn. Ale střídejte je i s obyčejnou vodou.

Jestli se věnujete aktivně sportu a výdej tekutin se tak zvedá, musíte zvýšit i jejich příjem. Ochucený gambáč nebo točená kofola během nedělního výletu se ale do pitného režimu úplně počítat nedá. Stejně jako cappuccino nebo vinný střik. Alkohol a kofein z těla odvádí vodu. Organismus dehydratují. Současně existují potraviny s vysokým obsahem vody, které naopak vodu do těla přivádí a pocit žízně tak potlačují.

Rozhodně se vyvarujte do sebe obrátit celou petku před nástupem do gymu. Proč? Voda je pořád objem něčeho, co přichází do organismu. V první fázi tak budete mít stejný pocit, jako kdyby jste najedli. Takže pocit nasycenosti, možná mírné únavy. Půjdeme do extrému. Představte si těch 1500 ml vody ve vašem žaludku a zkuste běhat nebo dělejte sedy lehy. Navíc, tohle nárazové pití neskutečně zatěžuje ledviny. Půl dne jste jim nedali napít, teď je zalijete a ony úplně neví, jak si s tím množstvím vody poradit.

Ideální je se zlehka napít 15 minut před cvičením, nechat vodu „vstřebat“ do organismu a pak zlehka upíjet po 20 minutách během cvičení.

To že málo pijete může mít několik následků a projevů. Od malátnosti, přes bolesti hlavy, vyčerpanost, pokud máte i v dubnu popraskané a suchou pleť a rty, možná někde děláte chybu. Třeba i fakt, pokud se po 6 hodinách spánku budíte s pocitem žízně, je špatně.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Přišel čas legalizovat Teda: necenzurovaný trailer Přišel čas legalizovat Teda: necenzurovaný trailer Nejsprostší a nejukecanější plyšový medvěd na světě překonal pubertu a dostal se ze závislosti na tvrdých drogách. Znovu se vrátil... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!