Porsche Boxster GTS a Porsche Cayman GTS

Publikováno: 20.03.2014 14:17 | Jiří Hofbauer

Porsche představuje dvojici svých nejvýkonnějších a nejrychlejších sportovních modelů s motorem uprostřed. Modely Boxster GTS a Cayman GTS s posílenými motory a excelentním podvozkem PASM stanovují pro svůj segment nová měřítka sportovních vlastností. Oba modely se na první pohled odlišují specifickou přední částí, modifikovanou zádí, zatmavenými světlomety a nápisy provedenými v jemně lesklé černé barvě. U Porsche znamená GTS zkratku pro Gran Turismo Sport a již od roku 1963, tedy od vzniku modelu 904 Carrera GTS, slibuje prvotřídní dynamiku. Porsche s těmito dvěma dvoumístnými vozy v této tradici pokračuje, a to jak při použití na závodním okruhu, tak na silnici.

Nové šestiválcové ploché motory boxer vycházejí z jednotek o objemu 3,4 litru modelů Boxster S a Cayman S. Díky optimalizaci a jemnému poladění zvýšily výkon o dalších 15 koní. Boxster GTS má tak výkon 330 koní, zatímco Cayman GTS nabízí až 340 koní. U každého z těchto modelů došlo také ke zvýšení točivého momentu o 10 Nm. Oba modely vozy mají ve standardní výbavě paket Sport Chrono, díky němuž dokáže ve spojení s na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a v režimu Sport Plus Boxster GTS z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 4,7 s. Cayman GTS je ještě o desetinu rychlejší. Tím oba modely nastavují zcela nové referenční časy.

porsche_cayman_8

Zdroj: Porsche Press

Nejvyšší rychlost s manuální převodovkou se u Boxsteru GTS dostala na 281 km/h, takže je prvním roadsterem překračujícím rychlost 280 km/h. S hodnotou 285 km/h je Cayman GTS ještě rychlejší. Oba tyto modely jsou současně prvními dvoumístnými vozy značky Porsche s motorem uprostřed, které plní emisní normu Euro 6. Přitom dosahují ve spojení s převodovkou PDK kombinované spotřeby 8,2 l/100 km (s manuální převodovkou 9,0 l/100 km).

porsche_cayman_9

Zdroj: Porsche Press

Modely Boxster GTS a Cayman GTS spojují vrcholnou dynamiku s pro Porsche typickým neomezeným komfortem a exkluzivními prvky výbavy. Zásluhou aktivního podvozku PASM a paketu Sport Chrono může například řidič volit mezi progresivní sportovností na jedné straně a komfortem vhodným například pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Skvělým základem jsou 20palcová kola Carrera S, jež vpředu obouvají pneumatiky s rozměry 235/35 a vzadu 265/35. Standardní výbavou obou modelů jsou kůží čalouněná sportovní sedadla, která jsou jako v jiných modelech GTS doplněna prvky z alcantary.

porsche_cayman_11

Zdroj: Porsche Press

Nové modely přinášejí podstatu verzí GTS do modelových řad Boxster a Cayman. Stejně, jako je tomu u modelů Cayenne GTS a Panamera GTS, také v tomto případě jde o extrémně sportovní vrcholné verze, poskytující dávku jízdní dynamiky. Toto pojmenování má původ v závodním voze 904 Carrera GTS z roku 1963, který bylo možné přihlásit také pro běžný provoz. V 80. a 90. letech tento princip poněkud kultivovaly modely 924 GTS a 928 GTS. Znovuobjeven byl následně v roce 2007 v modelu Cayenne GTS a následně byl implementován také do modelových řad 911 a Panamera.

porsche_cayman_12

Zdroj: Porsche Press

Modely vstoupí na trh v průběhu květnu 2014. Cena vozu Porsche Boxster GTS startuje na 1 923 000 CZK a Porsche Cayman GTS na 2 030 000 CZK.

porsche_cayman_1

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_2

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_3

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_4

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_5

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_6

Zdroj: Porsche Press

porsche_cayman_7

Zdroj: Porsche Press

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!