Range Rover Evoque

Publikováno: 13.03.2014 11:44 | Dagmar Klimovičová

Když v roce 2010 opustily výrobní linku první kusy tohoto baby SUV, asi málokdo by mu předpovídal tak úspěšnou budoucnost. Dnes patří Range Rover Evoque k nejúspěšnějším modelům značky, který se konkurence nejen nezalekne, ale umí jí uštědřit i pár pěkných na solar. Důkazem toho jsou nejen radostná prodejní čísla, ale také dvě zcela nové prémiové verze, které byly nedávno představeny.

RR_Evoque_001

Zdroj: Jaguar Land Rover

Land Rover do města

Samotná automobilka hovoří o Range Roveru Evoque jako o Land Roveru pro městský život. Něco na tom bude. Vůz byl stvořen do města, ale zároveň je vždy připraven poprat se s nástráhami terénu. Měla jsem to štěstí, že jsem si ho otestovala v podmínkách, které si málokdo umí představit, ale které by každý měl aspoň jednou za život zažít. Minimálně proto, aby věděl, co všechno tenhle mrňous umí.

RR_Evoque_005

Zdroj: Jaguar Land Rover

Test se odehrával v terénu nedaleko rakouského Kaprunu a i když v Čechách měl sníh tou dobou podobu vzpomínky na loňskou zimu, my jsme si ho užili opravdu dosyta. A nejen sníh, také led a zamrzlý kamenitý terén, zkrátka všechno tak akorát k prověření vlastností terenního vozu. A Evoque to všechno ustál na jedničku, a ještě nás u toho stihnul i pobavit. Například ve chvíli, kdy se při zapnutém jízdním režimu "sand", tedy písek, řítil do zatáčky dveřmi, nebo někdy i zadkem, napřed. Potom nám ale dokázal, že stačí přestat blbnout, vybrat si režim na sníh a žádný manévr není tak prudký, aby si s ním neporadil. Prostě chameleon.

Evoque na silnici nepřehlédnete. Jeho lehce klesající linie střechy a výrazné tvary ho od konkurence odlišují na první, byť hodně vzdálený pohled. Ať už se jedná o pětidvéřovou verzi nebo kupé, v obou případech si budete jistí, jakému vozu koukáte na záda, pardon na záď. A i když se jedná o nejmenší z rodiny Land Roveru, v genech má pevně zákodovanou informaci o zdolávání náročného terénu. Díky ní se ani vy nemusíte bát sjet z pevné asfaltové cesty a jako dezert si dopřát trochu adrenalinu pod kůži.

RR_Evoque_012

Zdroj: Jaguar Land Rover

Působivý design

Nemám ráda pojem účelný design, ale v tomto případě se tohle označení přímo nabízí. Ne snad, že by Evoque v tomto ohledu nějak strádal, ale zkrátka všechno je tady tak, jak má být. Žádné zbytečné kudrlinky, žádný nadbytečný make-up. V interiéru nového Range Rover Evoque nenajdete běžnou přehlídku z deštného pralesa, ale budete obklopeni prostorem, za který značka právem získala řadu prestižních ocenění.

RR_Evoque_100

Zdroj: Jaguar Land Rover

Ovšem myslet si, že vás auto utáhne jen na pár atraktivních novinek faceliftu by bylo v případě této značky hodně malicherné. Nový Evoque nenabízí jen atraktivní vzhled, ale je vybaven širokou škálou nejmodernějších technologií, včetně adaptivního tempomatu, systému Park Exit, který upozorňuje na blížící se vozidlo při vyjíždění z parkoviště, nebo asistentu Perpendicular Park, jenž snímá prostor v úhlu 360 stupňů a upozorňuje na překážky v okolí auta. A protože je to pořád Land Rover, nechybí mu asistent pro snímání hloubky brodu. Evoque zvládne brodit půlmetrovou hloubku, takže si do něj můžete klidně vzít ty nejsvátečnější botky, určitě si je neušpiníte.

RR_Evoque_102

Zdroj: Jaguar Land Rover

Čeká toho na vás opravdu hodně a je jenom na vás, kolik se toho s vozem Range Rover Evogue rozhodnete zažít. U modelu Evoque se rovněž poprvé představí aplikace Land Rover InControl, která vám umožní synchronizovat vybrané aplikace pro chytré telefony. Zavedením této aplikace se přednosti modelu Evoque posouvají zase o krok dál. Model je tak nejen atraktivnější a dynamičtější, ale nabídne také vyšší úroveň konektivity.

RR_Evoque_Active_Driveline_130913_04

Zdroj: Jaguar Land Rover

9 je dost, 10 je víc

V poslední době internet zaplavily názory, že devět stupňů je zbytečně moc a nebo možná pořád málo. I když GM a Hyundai už teď pracují na desetikvaltu, prvním osobním autem na světě, které do vínku dostalo devítikvalt, je tohle městské SUV. Důvod je prostý, využití převodovky ZF 9HP s sebou nese jen samá pozitiva, mezi které patří snížení spotřeby a emisí, lepší odezva na plyn při akceleraci a také hladší a plynulejší řazení. Třešničkou na dortu je logicky menší hlučnost. Není to tak dávno, co se odbornící shodli na tom, že dobře vyladěných sedm stupňů ke spokojené jízdě stačí, ale konstruktéři si udělali svoje a  udělali dobře. Těch devět stupňů se totiž ukazuje jako velký pokrok. Převodovka pracuje  rychle, svoje chování upraví podle jízdního stylu, krásně a bez problémů podřazuje, takže pádla pod volantem coby ozdoba vám budou tak maximálně překážet. Opravdu nebudete mít nejmenší důvod mluvit téhle inteligentní převodovce do řízení.  

Technické údaje TD4 s automatickou převodovkou (4WD)

Výška (5dv. verze): 1635 mm
Šířka včetně vnějších zpětných zrcátek (5dv. verze): 2090 mm
Rozchod kol vpředu: 1625 mm
Celková délka: 4355 mm / 4365 mm (Dynamic)
Výkon: 110 kW / 150 k
Točivý moment: 400 N.m
Nejvyšší rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
RR_Evoque_018

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_027

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_038

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_054

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_059

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_084

Zdroj: Jaguar Land Rover

RR_Evoque_091

Zdroj: Jaguar Land Rover

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!