Škoda Superb: hráč vyšší třídy, kterého už musíte brát vážně

Publikováno: 17.06.2015 18:11 | Jakub Matulík

Škoda není automobilka, která by vás chtěla uchvátit svými převratnými tvary, technologii ani výkonem. Mladoboleslavská automobilka je tvůrcem daily auto pro masy. Tohle se ale mění s příchodem nové generace Superbu, na kterou se člověk už skutečně musí dívat s respektem.

sup_5

Zdroj: Škoda Auto

V nás tedy alespoň testovaný vůz z Autoshop Paulus Kroměříž v krásné stříbrné metalíze, osazený 2 litrovým TDI motorem spojený s 6ti stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, respekt vyvolal. Na první pohled vás musí nový Superb zaujmout. Zamračené maska, nové světlomety, dlouhá kapota; to všechno dělá celkově auto větší než doopravdy je. Bez typického loga si auto v designu nezadá nic s vozy skutečně prémiových značek.

sup_12

Zdroj: Škoda Auto

Po nastoupení na vás dýchne nový vzhled škodováckých interierů. Tenhle je obohacen o alcantaru a množství drahých materiálů. Navíc je až překvapivě prostorný. Pokud jste řidič, bude se vám líbit, jak je všechno orientováno právě na vás. Jednoduché ovládání všeho, krásný malý volant ideální do ruky svou tloušťkou a velikostí, příjemná pádla pod volantem, nastavení podvozku, převodovky a řídící jednotky atp. Výborné! Navíc, trend mnoha knoflíků se zde naštěstí nekoná. Pokud jste pasažérem, budete si užívat opravdu množství prostoru, jak na místě spolujezdce, tak i na zadních sedadlech. Dokonce i dvoumetrový jedinci si sednou naprosto pohodlně.

sup_11

Zdroj: Škoda Auto

Jízda s novým Superbem je skvělá. Konečně fungují všechny jízdní režimy a opravdu cítíte, že při přepnutí auta na režim Comfort se z autem skutečně něco děje. Tlumiče se změkčí, auto celkově zpohodlní a všechno je najednou takové vláčné. Naopak když přepnete na Sport, všechno ztvrdne. Nečekejte ale nějakou nepohodlnou jízdu. Auto i tak krásně sbírá všechny nerovnosti na českých silnicích. Díky spojení 140 KW nafťáku s DSG převodovkou na vás čeká spoustu zábavy za málo peněz. Spotřeba vás u tohoto motoru nijak extrémně trápit nemusí. I u svižnější dálniční rychlosti se na digitálním ukazateli spotřeby neukázalo jiné číslo než-li 5tka. K tomu všemu na vás čeká adaptabilní tempomat, takže nemusíte ani šlapat na brzdu a plyn.

sup_13

Zdroj: Škoda Auto

Auto disponuje funkcí virtuálního pedálu. Jeho přednosti využijete především, pokud budete mít plné ruce a nebude moci vytáhnout klíč a odemknout kufr. Podstata vychytávky spočívá v tom, že auto umí rozpoznat blízkost klíče. Pak stačí pouze nohou mávnout pod zadním nárazníkem a kufr auta se odemkne.

sup_3

Zdroj: Škoda Auto

Další vychytávkou je „vytahování a zatahování“ tažného zařízení. U Superbu se to děje tak, že v kufru zatáhnete za tlačítko a koule se vynoří z pod nárazníku. Pak už stačí ji jen lehce nakopnout a už drží, tak jak má. To samé pak děláte když, ji chcete schovat.

Škodovka udělala si opravdu auto, kterého by se měli všechny prémiové značky bát. Cena není až tak nesmyslná za luxus, pohodu a zároveň i celkem svižné vyžití, které vám Superb nabízí. Pokud byste mu chtěli něco vytýkat bude to právě cena. Cenově se totiž nachází někde mezi skvělým Jaguarem XF a neméně dokonalým BMW 335i.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Pop Up Gentleman poprvé a snad ne naposled Pop Up Gentleman poprvé a snad ne naposled The world is full of guys, be a man. Takové bylo motto prvního ročníku Pop Up Gentleman, který první červnovou sobotu zaplnil prostory... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!