Snídaně s legendou jménem Tiffany

Publikováno: 02.03.2016 09:24 | Jiří Hofbauer

Modrá krabička převázaná bílou stuhou je už téměř sto osmdesát let symbolem velkých událostí, mimořádných rozhodnutí, jedinečných gest. Snad každá žena sní o tom, mít něco, cokoliv od Tiffany, jednoho z nejslavnější šperkařských domů světa.

low_1448039065_The-Tiffany-Setting-2283

Zdroj: Tiffany & Co.

Diamanty jsou věčné, a ty od Tiffanyho patří na světě k těm nejznámějším a nejcennějším. Když mladý Charles Lewis Tiffany v roce 1837 se svým kamarádem značku zakládal, nemohl tušit, že z krámku s dárkovým zbožím na Manhattanu vyroste celosvětové impérium. Netušil jistě ani to, že se jméno Tiffany nesmazatelně zapíše do americké historie a jeho oficiální přezdívkou se stane „Král diamantů“.

20130614-SP-News-tiffany-co (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

Tiffany se zaměřoval na prodej vkusných a originálních doplňků, šperků, dekoračních předmětů a porcelánu, a postupně začal i s vlastním designem a výrobou. Jeho obchod vynikal i tím, že veškeré zboží mělo pevně stanovenou cenu, o které se nesmlouvalo, což bylo v té době dosti nezvyklé. Přišel s novým „americkým stylem“ a jeho obchod se brzy stal vyhledávaným cílem newyorské smetánky.

20130215_AU_INTL_CN_ZH_KR (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

Společnost Tiffany & Co. začala přinášet na americký trh jedinečné šperky s diamanty a drahými kameny, a záhy přišla i s mezinárodní expanzí. V roce 1867 se dočkala prestižního uznání, když na Světové výstavě v Paříži získala cenu za nejlepší design a výrobu ze stříbra. Stala se tak první americkou firmou, která dokázala uspět před evropskou porotou. Jméno Tiffany začalo mít mezi zákazníky vyhledávajícími opravdovou kvalitu velkou váhu, a k jeho klientele se řadil i ruský car nebo britská královna Victorie.

exclusive (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

V roce 1877 byl v Jižní Africe objeven nejkrásnější žlutý diamant historie. Tiffany ho koupil a nechal vybrousit svému nejlepšímu gemologovi Georgi Fredericku Kunzovi. Výsledný 128-karátový diamant s ohnivým leskem dostal jméno „Tiffany Diamond“ a stal se díky jedinečnému výbrusu symbolem nejlepšího uměleckého zpracování a jedním z nejobdivovanějších diamantů světa. O deset let později Tiffany opět zaplnil titulní stránky novin, když se mu podařilo koupit francouzské korunovační klenoty. Tisk mu začal přezdívat „Král diamantů“ a jeho společnost se stala světovým diamantovým impériem.

30aa40df5a3c4cd31a2e6393b1cab335 (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

V roce 1886 Tiffany představil světu zásnubní prsten, jak jej dnes známe. Jednalo se o převratné zasazení briliantu do korunky a jeho pozdvihnutí nad prsten tak, aby mohl odrážet co nejvíce světla. Do té doby byly brilianty zasazovány přímo do drahého kovu, ale Tiffanyho nový design dokázal vykouzlit nesrovnatelně větší třpyt a ten nejzářivější lesk. Tento slavný prsten byl pojmenován „Tiffany Setting“ a stal se nejvyhledávanějším symbolem pravé lásky a nejoblíbenějším zásnubním prstenem všech dob.

exclusive (kopie 3)

Zdroj: Tiffany & Co.

Charakteristická tyrkysová barva krabiček známá jako Tiffany Blue, která doprovázela každý produkt z dílny Tiffany, začala být považována za známku nejvyšší kvality a ikonu sofistikovaného stylu a nadčasové elegance. Vlajková loď Tiffany & Co. - obchod na Páté Avenue se proslavil jako jedno z nejromantičtějších míst v New Yorku a Tiffany & Co. se stalo domovem nejkrásnějším diamantům na planetě. Tiffany světu přineslo i několik nových drahokamů, které znalec George Kunz objevil na svých dobrodružných cestách. Společnost ale nezůstala pouze u výroby šperků. Po dobu občanské války v Americe vyráběl Tiffany například i ceremoniální šavle a medaile, a později byl pověřen americkou vládou k výrobě nejvyššího vojenského vyznamenání, které uděluje vláda Spojených států - Medal of Honor, a k re-designu Státní pečeti Spojených států, která se objevuje na jedno-dolarové bankovce. Byl také pověřen výrobou porcelánu pro Bílý dům, oficiálních darů pro diplomatické návštěvy a šperků pro první dámy. Tiffany vytvořil i slavný NY symbol, který později převzali New York Yankees, a vyrábí také slavné trofeje, například světoznámou Vince Lombardi Trophy pro National Football League Super Bowl Championship, kterou dodává již od prvního Super Bowlu v roce 1967.

exclusive (kopie 2)

Zdroj: Tiffany & Co.

Tiffany se stal dvorním klenotníkem evropských panovníků, amerických prezidentů, nejmocnějších světových magnátů a miláčkem filmových hvězd. Jeho šperky zdobily největší módní ikony, jako Jacqueline Kennedy Onassis, Elizabeth Taylor, či Audrey Hepburn, která v legendárním filmu z roku 1961 „Snídaně u Tiffanyho“ ztělesnila slavný newyorský Tiffany styl. Geniální návrhář Jean Schlumberger pro ně často vyráběl unikáty, které vstoupily do historie. S Tiffany & Co. spolupracoval i Andy Warhol, a se značkou spojili své originální vize i další uznávaní designéři, jako Elsa Peretti, Paloma Picasso, či známý architekt Frank Gehry. I dnes jsou filmová plátna, stránky časopisů i červené koberce ozářené leskem jedinečných Tiffany šperků, a nosí je ty největší celebrity, jako Angelina Jolie, Natalie Portman, Kate Winslet, Anne Hathaway, Jessica Biel, Blake Lively a bezpočet dalších osobností.

PURE_AS_SUNLIGHT_4x3 (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

V roce 2014 představila nová kreativní ředitelka Francesca Amfitheatrof, jako vůbec první žena na této pozici v historii značky, svou první kolekce s názvem Tiffany T, která se okamžitě stala celosvětovým hitem.

Tiffany-Keys_2572 (kopie)

Zdroj: Tiffany & Co.

Je zajímavé, že právě tradiční značka jako Tiffany je průkopníkem v oblasti sociálních a digitálních médií. Jejich zásnubní prsteny si zákazník může jednoduše sestavit online přesně podle svého přání a díky mobilní aplikaci si prsten může budoucí nevěsta vyzkoušet na své ruce.

lapplication-tiffany--co

Zdroj: Tiffany & Co.

V loňském roce Tiffany znovu uvedlo kolekci hodinek pro muže, na jejichž výrobu se v minulosti také specializovalo. Tiffany dokonce v minulosti udával čas celému městu New York, protože podle hodin, které pan Tiffany umístil nad svým obchodem, si obyvatelé řídili hodinky. Nová kolekce CT60 je vyráběna ve Švýcarsku nejkvalitnějšími technikami.

Tiffany_CT60_Chronograph_Watches1

Zdroj: Tiffany & Co.

Společnost Tiffany & Co. je celosvětový fenomén, je opravdovou americkou legendou a nedílnou součástí americké i světové historie. Značka Tiffany je považována za symbol lásky, stylu, kvality a luxusu. Kromě prominentních klientů je také spojena s milióny zákazníků, kteří v její produkty opakovaně vkládají důvěru, a vybírají si je pro nezapomenutelné a nejzásadnější okamžiky svých životů. Od prvního šperku k dosažení plnoletosti či památečního dárku k ukončení studia, malého dárku z lásky, přes jedinečný zásnubní prsten, radostně očekávané snubní prsteny a svatební dary, neopakovatelný dar k narození dítěte, až po romantické překvapení k výročí, nebo zkrátka jen tak pro radost, Tiffany & Co. provází již po generace své věrné zákazníky celým životem. Tyrkysově modrá krabička korunovaná bílou stuhou se stala mezinárodní ikonou sofistikované elegance a symbolem nezapomenutelných okamžiků plných lásky a očekávání.

Tiffany-Keys_2572

Zdroj: Tiffany & Co.

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Chablis, minerální unikát burgundského vinařství Chablis, minerální unikát burgundského vinařství Pokud milujete svěží vína, měli byste se seznámit s oblastí Chablis. Nachází se na úplném severu Burgundska a produkují se tam jedny... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!