SoundCheck: hudební novinky 15.12.2012

Publikováno: 15.12.2012 15:48 | Jiří Hofbauer

Ženy nebývají dojaty hudbou nebo provedením - ženy bývají dojaty hudebníky.

Upton Sinclair

BRUNO MARS: Unorthodox Jukebox

5

Zdroj: Facebook

Po dvou letech a fenomenálním úspěchu s obsahem alba Doo-Wops & Hooligans se Bruno Mars vrací a s deskou s názvem Unorthodox Jukebox. I když kritici o něm mluví jako o povedeném popovém albu já se plně kloním k myšlence uvedené již v titulu alba – nekonvenční jukebox. Je to nepředvídatelná směs písní různých hudebních žánrů - slibovaný pop, oblíbené R&B, rock, soul, reggae a místy i dancehall.

Úvodní Young Girls vzbudí velké očekávání abyste si správně vychutnali Locked Out Of Heaven (kterou si Mars střihl na Victoria's Sercet Show 2012). Treasure je hodně ovlivněná érou 80.let a kroužením na kolečkových bruslí v rytmu. Oproti tomu klavírní balada When I Was Your Man stojí jen na hlasovém arzenálu zpěváka. Alternativní Natalie mi hodně připomíná věci od Santogold. V Show Me ožívá střízlivější Bob Marley aby následně v Money Make Her Smile koketoval s hip-hopem.

Na albu se producentsky podílel Mark Ronson, Jeff Bhasker (člověk který stál za We Are Young od Fun. a spolupracuje s Kanye West a Beyoncé), Emile Haynie, Diplo (taktéž člen týmu Beyoncé, M.I.A. a Supa Dups) a The Smeezingtons.



ALICIA KEYS: Girl on Fire

2

Zdroj: Facebook

Alicii Keys vždycky bude nejlépe vystihovat song You Don't Know My Name z alba The Diary of Alicia Keys (2003). Podle mě to je (byla) skutečně ona. Obyčejná holka s velkými sny o zářivém světě showbyznysu. A větu „To bych mohla být i já“ si tehdy určitě říkala nejedna číšnice z bistra, stejně jako holky, které prosily Simona Cowella aby jim dal ještě šanci být superstar. Abych ale Alicii nekřivdil je pravda, že co album to hit, ale především kvalitní hudba, texty a kvalitní zážitek z poslechu. Ostatně Empire State of Mind včetně verze s Jay-Z bylo něco čeho se nešlo zbavit.

Při pohledu na přebal nové desky Girl on Fire si ale řeknete, že i Alicia podlehla trendu tvrdé holky, která se s tím nemaže. Jenže když si desku pustíte, poznáte, že je to pořád ta stejná osoba jako na začátku. Jen s vyzpívanějším hlasem a v lepších hadrech. Hmm, ty starší jsem měl raději. Pusťte si album když bude sněžit. Neskutečně pokojný zážitek.

Na album Girl on Fire je správný poměr líbivých R&B sklady a klavírních balad. V popředí všeho je Keys – její hlas, její úhozy do piána a minimum producentských zásahů zvenčí. I když experimentuje ví přesně co si může dovolit a jak moc to rozpálit s rockovou kytarou aby přesto zůstala citlivá dáma za piánem.



ROBBIE WILLIAMS: Take The Crown

4

Zdroj: Facebook

Robbie Williams je důkazem toho, že pokud to v sobě skutečně máte může se vám dařit i bez boybandu. Zatímco většina exčlenů rozpadnutých hvězdných uskupení shoří při průletu atmosférou, Robbieho hvězda opět stoupá. I když odborné recenze jsou na jeho poslední album Take The Crown spíš vlažné a hodnocení průměrné jeho prodejnosti se daří.

Album se bude líbit Williamsovým fanouškům, kteří ocení energičnost podobnou Life Thru a Lens (1998) a ostrou svěžest Escapology (2002). Pokud vás jeho tvorba za posledních 15 let neoslovila patrně vás nezaujme ani tato deska.

Pilotní singl Candy, který Williams napsal spolu s bývalým kumpánem z Take That Gary Barlowem, už duní rádii a ve Spojeném království je dokonce číslem 1. Je to první zlatá příčka od singlu Radio (2004). Za první týden se prodalo 13 tisíc kopií tohoto alba což ho okamžitě vyhodilo na první příčku prodejnosti a Willimas se tak stal nejrychleji se prodávajícím se mužským umělcem roku. Hey, ho here he go!



AEROSMITH: Music from Another Dimension!

3

Zdroj: Facebook

I když Aerosmith hrdě prohlašují, že tohle album chtěli nahrát od roku 1984, kdy se dali znovu dohromady, nenaznal jsem v čem by mělo být až tak zvratové. Deseti roční pauzu pak dále omlouvají právě přípravou na tuto desku, která má pár slabším míst. Kurážné skladby jako Luv XXX, Lover Alot, We All Fall Down, Closer nebo duet s Carrie Underwood Can't Stop Lovin' You ale ztracené body okamžitě dorovnávají. Za zmínku stojí vokály (podpůrné), které ve skladbě Freedom Fighter obstaral Johnny Depp a na booklet alba jsou použity malůvky Slashe z doby kdy mu bylo 13 let.



DARIO MARIANELLI: Anna Karenina

1

Zdroj: IMDB.com

Za zvláštní pozornost stojí soundtrack k nejnovějšímu zpracování románu Lva Tolstého Anna Karenina. O kvalitách filmu jsme psali už ve filmové recenzi jenže nejen film, ale i hudba je takové umělecké dílo v uměleckém díle.

Marianelli film doplnil o klasickou hudbu s vlivy ruskými folklorními prvky, popěvky, polkou, a pro podtržení teatrálnějších scén zakomponoval prvky typické pro francouzskou klasickou hudbu 19.století. Cílem bylo vytvořit hudbu, která by budila dojem jako by přímo vycházele ze scény, kterou doprovází přesto by byla použitelná i sama o sobě.

Jeho snaha se skutečně vyplatila. International Press Academy ho za hudbu k filmu Anna Karenina nominovala na Satellite Awards.

Hodnocení článku:



Komentáře

MOOBY: Stylové kolo pro masy MOOBY: Stylové kolo pro masy Jako každý jiný lidský nástroj, i kola se vyskytují v nesčetném objemu podob. Jiné kolo si cyklista vezme na hory, jiné zase na silnice... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!