Studenti UMPRUM Zabilková a Kost vítězi Bata Young Designers Challenge

Publikováno: 24.04.2017 15:00 | Lenka Mařanová

Nejzdařilejší návrhy českých mladých designérů z Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové včera ocenila porota soutěže BATA YOUNG DESIGNERS CHALLENGE 2017. Vítězem soutěže se v kategorii dámské obuvi stala Linda Zabilková se svým návrhem „Change it!“ a v kategorii pánské obuvi pak Adam Kost s návrhem „Straight black“. Ceny na slavnostním večeru v kulturním centru La Fabrika v pražských Holešovicích předali – přední česká violoncellistka Terezie Kovalová a samotný Alberto Del Boindi, světoznámý italský designér, který dlouhodobě se společností Bata Global spolupracuje. Předávání byly také přítomny významné osobnosti kulturního a společenského života doc. Liběna Rochová, vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM a Tonya Graves, ambasadorka nového Brand Manifesta Me&Comfortable With It. Nechyběli ani představitelé společnosti Alexis Nasard, Thomas Archer Bata, Thomas George Bata a Christopher Kirk.

5

Zdroj: Baťa

Společnost Baťa se dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s mladými talentovanými návrháři a snaží se jim dát možnost prosadit se ve světovém měřítku. Do letošního prvního ročníku soutěže se zapojilo celkem 18 studentů z Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové pod vedením doc. Liběny Rochové. Její semestrální studentský projekt „Spirit of Style“ se stal skvělou příležitostí pro zapojení do této soutěže. Vítězové soutěže budou mít možnost realizovat své návrhy pod taktovkou společnosti Baťa. Jeden ženský pár a jeden mužský pár obuvi budou následně vyrobeny a prodávány v limitované edici v největších Baťa obchodech po celém světě.

„Jsme nadšení ze spolupráce s Liběnou a jejími studenty. Projekt byl velmi zábavný a designéři si užívali vymýšlení návrhů a následnou práci v továrně. Pokud jim tato naše podpora jednou pomůže v jejich budoucí kariéře, náš tým se bude cítit nesmírně hrdý,“ říká Thomas Archer Bata, Chief Marketing Officer Global Bata.

4

Zdroj: Baťa

„V roce 2017 jsme uvedli u příležitosti prvního celosvětového Baťa Fashion Weekendu soutěž mladých designérů, kde skupiny talentovaných studentů z UMPRUM představily a  odprezentovaly své originální projekty. Finalisté soutěže poté vlastnoručně vyrobili vzorky svých bot v naší továrně v Dolním Němčí,“ doplňuje Jana Barbati Chadová, Marketing Manager Global Bata.

V porotě letošního prvního ročníku BATA YOUNG DESIGN CHALLENGE 2017 zasedli Thomas

 Archer Bata, pravnuk zakladatele společnosti Tomáše Bati, Marcos Canovas, Brand Manager Global Bata, Jana Barbati Chadová, Marketing Manager Global Bata, František Bělíček, ředitel továrny Baťa v Dolním Němčí, doc. Liběna Rochová vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM a další členové globálního Bata týmu. Porota se při svém rozhodování zaměřila nejen na kreativitu, nápaditost, inovativní přístup, ale také na realizovatelnost návrhu a také prodejní appeal.

Hodnocení článku:



Komentáře


Připojte se k nám!

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!