Svatá trojice: Ford, Ferrari & Porsche

Publikováno: 17.02.2015 10:36 | Jakub Matulík

V letošním roce se má představit celá řada zajímavých vozů a konceptu. Můžete oponovat, že tomu je tak každý rok. Ovšem, nevyvratitelné fakta jsou, že letos jich je mnohem víc, než normálně. Když jsme vydávali článek TOP 20 aut, na které nejvíce čekáme, mysleli jsme si, že celý kolotoč ohledně novinek se rozjede až na ženevském autosalónu. Ovšem, nestalo se tak. A tak Vám můžeme představit tři oficiálně představené novinky ještě před otevřením autosalónu.

Ford Focus RS: ultimativní hothatch

O RSkovém Focusu se spekuluje už dlouho. Když přišel na svět nový Focus ST, překvapil spoustu konkurence. Aby taky ne! Je rychlý, zábavný, pěkný a poměrně levný. Jenže pořád to není ikonické RS. To se představilo minulý týden a všem konkurentům, novinářům i milovníkům se zatajil dech. Je totiž brutální. Pod kapotou bude vozit motor Ecoboost turbo o objemu 2,3 litru, který vyprodukuje 316 koní a přes manuální převodovku bude tento výkon (ještě nedávno spíše, výkon supersportů) posílat na všechna 4 kola. Možná se vám tento motor zdá povědomý. Ano je to přesně ten hliníkový 4 válec, který Ford dává do "nejslabšího" mustangu. Focus RS také dostal svůj specifický výfukový systém, který ne jen že je velice hlučný, ale také skvěle střílí a praská, jako opravdové závodní auto. Podle Fordu je celá koncepce stavě tak, aby z Focusu RS bylo opravdu ultimativní nářadí na okruhové ježdění.

trojice_1

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

trojice_2

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

trojice_3

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

Celému autu vévodí brutální křídlo, obrovský zadní difuzor, dvě velké koncovky výfuku, paprskové kola z lehkých slitin. Zepředu na vás potom čeká opravdu nečekaně velký radiátor, aby uchladil vůbec i při okruhovém šílenství. Celkově auto působí opravdu naštvaně, což je prostě boží. Co se týče interiéru, čekejte závodní sedačky recaro, manuální převodovku s krátkými drahami, závodní volant se silným věncem atd. Nám nezbývá říct nic jiného, než že ho nutně potřebujeme.

Ferrari 488 GTB: nová doba ve Ferrari

Nástupce ikonické 458 je tady. Nicméně nesklidil až tak velký úspěch. Většina fanoušků je spíše znepokojena faktem, že místo krásného vysokootáčkového V8 motoru, který sídlí za hlavou řidiče, dostala 488 GTB, 3,9 litrový osmiválec s dvěma turby. Díky tomu výkon narostl na 660 koní při osmitisících otáčkách za minutu. Kroutící moment tomuto novému Ferrari taky narostlo a to na hranici 760 Nm. Tento nový motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která výkon posílá na zadní kola. Díky všem těmto novinkám GTB dokáže vystřelit z nuly na sto za 3.0 vteřin a bude dále zrychlovat až na hranici 334 km/h. Hodnoty to jsou neskutečné, ale stejně, nebyla lepší ta atmosférická V8?

trojice_4

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

trojice_5

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

Co se týče exteriérového vzhledu, je vidět že 488 GTB vychází z modelu 458 Speciále. Celkově příď vozu dostala nový tvar, u blatníků na vás čekají nové obrovské chladící průduchy, záď dostala nový difuzor, světla a celkově tvar. Ovšem, je to stejné jak s 911, podoba tam je, i když se jedná o úplně nové auto. Co se týče interiéru, Ferrari zůstává věrné svému stylu, tedy vyloženě orientováno na řidiče.

trojice_6

Zdroj: autoechoes.wordpress.com

Porsche Cayman GT4: Nurburgring killer

Když jsem nedávno psal článek o nejočekávanějších vozech letošního roku, v redakci jsme se shodli, že se nejvíce těšíme na tento model. Lehký Cayman s manuální převodovkou, motorem uprostřed a hlavně motorem z 911 udělá z každého fanouška okruhového ježdění šílence. A je to tady – Porsche opravdu představilo světu tenhle unikátní model. Hned na začátku je nutno říct, že GT4 sdílí velice velké množství komponentu z Porsche 911 GT3 RS 997,2 což je podle milovníků okruhového ježdění to nejlepší auto na světě. Díky tomu a mnoha dalších faktorů, zajel Cayman GT4 na Nurburgringu neskutečný čas 7:40. To je oficiální čas, který zajelo Porsche s tímto vozem a zavřelo pusu veškeré konkurenci. Plochý šestiválec o objemu 3,8 litru pocházející z 911 Carrera 991. Ten produkuje 385 koní. Spoustu lidí nadávalo na novou GT3, jelikož se vyrábí pouze s PDK převodovkou. U Caymanu je tomu přesně naopak, ten se bude výhradně vyrábět s manuálem.

trojice_7

Zdroj: Porsche

trojice_8

Zdroj: Porsche

trojice_9

Zdroj: Porsche

Exteriér Caymanu dostal opravdu velkou kůru a tak zde máme obrovské přítlačné křídlo, nový přední nárazník, nový zadní nárazník, uprostřed předělaného difuzoru na vás čekají dvě koncovky výfuku atd. Protože je GT4 připravena na okruhové ježdění, nečekejte obyčejné brzdy. Zde jsou už v základu karbon keramické, aby auto bylo schopné co nejlépe a nejdéle brzdit. V interiéru najdete karbonové závodní sedačky, nový sportovní volant, atd. A cena? Cena by měla být postavena těsně pod hranici 911 tedy 86 tisíc Euro. Tak utíkejte objednávat, ať na začátku roku 2016 na vás čeká jedno ve vašem showromu.

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek House of Cards vstupuje do třetí řady House of Cards vstupuje do třetí řady Francis Underwood tiše stojící u stolu v oválné pracovně a s výrazem, který mají muži při lovu, dvakrát uhodí do dřeva prstenem.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!