Trend sezóny: plédy

Publikováno: 23.10.2014 10:44 | Jiří Hofbauer

Kdybychom vám před rokem řekli, že žhavým trendem v chladným měsících budou plédy a deky, asi byste si ťukali na čelo. Ale letos je skutečně důvod zpozornět a vnímat je. Možná vás napadne, že se jedná o nový prvek, který nemá šanci se v pánské módě udržet. Naopak. Je to vlastně jen jakási reinkarnace klasického až téměř historického kousku oblečení do velice současné podoby. Ostatně právě díky potřebě praktičnosti pláště a hábity vystřídaly funkčnější kabáty. Nutno připomenout, že výraz plášť se používá i dnes. Více ale než módní kousek, se nám vybaví jako součást uniforem.

2e4a0ddc221c6676a68ad98350ddb68e

Zdroj: GQ

5c9e7e61ad5760ce6120e3399c920d64

Zdroj: GQ

b4610d28893b7db3b5038e28cf91bec1

Zdroj: GQ

cb699d647a4d1b41fedb832d02a41bf7

Zdroj: GQ

Pokud bychom hledali v posledních kolekcích, rozhodně tenhle trend do ulic vrátil Louis Vuitton s kolekcí jaro/léto 2012 inspirovanou safari stylem. S hřejivější verzí pak navázal i v zimní kolekci s Karakoram Blanket Scarf. Mega (oversized) šály, které někteří označovali za psí dečky, do jisté míry byly kontroverzní, ale v zásadě se líbily a fotografie z fashion weeků zachumlaných mužů obletěly svět.

b9a29d8a5ff49318fb28f70fb5c1fca4

Zdroj: Tumblr

Tento podzim se plédy opět vrací. Nutno přiznat, že s větším úspěchem. Britská značka Burberry tentokrát přišla s tzv. blanket. Spíš něž sály skutečně připomínají pláště. (Musíme se vystříhat použití výrazu deky.) Plédy jsou vyráběny v dílnách ve Skotsku ze směsi vlny a kašmíru. Do jisté míry, je tam jakýsi odkaz na Williama Wallace a Statečné srdce.

Burberry-Prorsum-Menswear-Fall-2014

Zdroj: Burberry

Značka Burberry v tom ale není sama. Stejně tak italský módní dům Missoni nebo značka Kenzo mají v nabídce plédy. Rozhodně po vás nechceme, ať po městě běháte v dece. Je to krásný, luxusní, velice streetový doplněk. Je to neskutečně fotogenické a ve photostory to vypadá skvěle. Je to jistý protipól praktických prošívaných bund. Proto opět platí – inspirujte se. Jak plédy, tak například kuklami a límci, které dělá Dolce & Gabbana. I Italové hledali inspiraci v historii. Přesněji jedenáctým stoletím, kdy Normané napadli největší sicilské město Messina a odstartovali tím kolonizace italského ostrova.

Plédy Burberry, 33 000 Kč

Snímek obrazovky 2014-10-23 v 10.23.41

Zdroj: Archiv Značek



Pončo Zara, 999 Kč

4544302802_2_1_1

Zdroj: Archiv Značek



Šála Zara, 999 Kč

0049307600_2_1_1

Zdroj: Archiv Značek



Límec Dolce & Gabbana, 9 600 Kč

46368140NP_14_F

Zdroj: Archiv Značek



Límec Zara, 399 Kč

3920303600_2_1_1

Zdroj: Archiv Značek



Kukla Dolce & Gabbana, 10 400 Kč

46368124FM_14_F

Zdroj: Archiv Značek



Kukla Zara, 499 Kč

3920360800_2_1_1

Zdroj: Archiv Značek

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!