Trh mrch 82: Slevy nejsou zadarmo

Publikováno: 13.01.2013 20:46 | Alex Lenoir

Opakuje se to co půl roku. Všechno oblečení, které se naveze do obchodů a s velkou pompou se efektně naaranžuje do výloh musí po šesti měsících zase pryč. A tak zatímco v září se nová kolekce skví na dokonale proporčních figurínách a nutí nás tak hledat si důvody proč potřebujeme další košili, v lednu se to stejné zboží tísní na věšáku se zlevněným šatstvem, aby tak uvolnilo nablýskané výlohy nové kolekci. Pokud je umění trvalou hodnotou a módu považujeme za umění jak je pak možné, že cena kožených polobotek klesá, kdežto hodnota vybledlých akvarelů roste?

Theme_web

Zdroj: favim.com

Faktem je, že slevy dělají z mužů i žen lačné hyeny. Obě pohlaví fascinuje šance koupit si něco s 50% slevou. Rozdíl je však v přístupu během výběru. Muž si vybrané sako vyzkouší, hrdě se napřímí před zrcadlem a zjistí, že ze tří knoflíků dopne jeden, nesedí mu v ramenou a rukávy mu nedosahují ani k zápěstí. Povzdychne si, sako sundá a zajde si s kámošem na oběd. Už dál na sílu nebloudí mezi regály a nehledá za co by stůj co stůj mohl utratit peníze. Nepřemáhá se a nemá pocit marnosti když opouští obchod bez nákupní tašky.

Žena se oproti tomu do vysněných zlevněných bot nacpe stůj co stůj. Bude to chtít pořádně skrčit prsty a tři prodavačky, aby se do těch bot dostala, ale jakmile je bude mít na noze už ji nic na světe nezabrání v tom, aby si je koupila. To že až do další výplaty nebude mít na jídlo v ten moment neřeší. Tomu se říká redukční dieta.

Slevy a výprodeje současně fungují jako jakési opiáty. Ta informace na cenovce, kde je původní cena nahrazena novou a nižší nás uvádí do jakého transu. V závěru tak koupíme i to co bychom třeba nechtěli. Vyhlídne si kabát a čekáte až jej zlevní. A když jeho cena klesne na polovinu hledáte si důvody proč si ho koupit. Euforický stav začne opadávat při bližším ohledání když zjistíte, že kožešina na límci nejenže není pravá, ale navíc vypadá hodně uměle. Bohužel, zboží z výprodeje do 30ti dnů už vrátit nelze. Takže máte doma kabát, který pravděpodobně nikdy hrdě nosit nebudete.

Zatímco v obchodě je kritériem pro snižování nároků sleva, v seznamování je to alkohol. Komu se to alespoň jednou nestalo – přijdete do baru, rozhlédnete se a zjistíte, že dnes to nebude valné. Povětšinou páry a ta skupinka starých panen v rohu je víc než marná. Po dvou drincích ale mezi těmi budoucími knihovnicemi začnete registrovat jednu, kterou jste si pravděpodobně předtím nevšimli. A po dalších drinku ji necháte poslat panáka. Při čtvrtém spolu cukrujete na baru a po pátém odchází k ní domů. Ráno zjistíte, že vypadá úplně jinak než večer, a že veškeré kouzlo vyčpělo. Otázkou je jestli vůbec nějaké kdy bylo. Ti šťastnější zmizí dřív než se Douchová probere.

Holka doplácí obdobně jako v případě nepadnoucích bot. Tolik chtěla odejít s nějakým klukem, že kývla prvnímu zoufalci, který ji nechal poslat panáka. A je si dobře vědoma, že boty i kluk byl chyba. Kluka vykopne a boty vyhodí.

Nenechme se bezhlavě oslepit přitažlivostí visaček se slevou. Fungují totiž úplně stejně jako alkohol. Všechno se zdá krásnější a dostupnější. Když ale hlava i kreditní karta vychladnou často pochopíme, že ty nejlepší věci dokáže ocenit jen čistá mysl.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak se šťastně projíst veselými Vánocemi Jak se šťastně projíst veselými Vánocemi Zima je období, kdy se nejsnadněji nabírá tělesné tuk. Má to určitou spojitost s přírodou a zvířaty, kdy si ukládají k zimnímu... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!