Triumph Tiger Explorer 1200 XCx: Víkendová milenka

Publikováno: 22.08.2016 11:55 | Jakub Matulík

Je pátek odpoledne a já mířím do Olomouce s vidinou příjemného víkendu stráveného za řídítky Explorera. Ani fakt, že to vypadá na deštivý víkend, mi nezkazí náladu. Cestovní enduro přece musí něco vydržet! To jsem ale ještě vůbec netušil, jaký dojem ve mně tahle kráska zanechá. Na rande se slečnou, je důležité se pořádně připravit. Jenže tahle holka je trochu jiná, a zkrotit ji, není jen tak. Místo čisté košile, kolínské a pugétu růží se na první schůzku vybavte helmou, párem rukavic a chutí na trochu adrenalinu.

IMG_0100

Zdroj: Jakub Matulík / Menstyle.cz

Láska na první pohled

Poprvé jsme se viděli a seznámili v areálu firmy Triumph Olomouc. Explorer mě okamžitě zaujal. Aby taky ne! Byl bílý, masivní, svalnatý a hlavně nový. Motorka už na první pohled vypadá prostě skvěle. Za celou dobu sem nezaznamenal ani jeden negativní komentář k jejímu vzhledu. Ostatně sváděla mě v každým pohled a pravdou je, že já jsem na ni mohl oči nechat. Extraordinární světlomety, které svítí opravdu brilantně, a elektricky nastavitelný vysoký štítek jen potvrzuje výborný vzhled a univerzálnost motorky. Padací rám obepínající půlku motoru, široká řídítka, která skvěle padnou do ruky, obrovská, krásně nalakovaná 20 litrová nádrž, pohodlné sedátko s možností nastavení výšky, aby i my vysocí kluci jsme mohli sedět pohodlně, za stupačkou mohutný Arrow výfuk a letmo uložené zadní kolo. To všechno vás donutí odložit veškerý ostych a tuhle luxusní hračku pro velký kluky pozvat na rande.

IMG_0095

Zdroj: Jakub Matulík / Menstyle.cz

Jako Lady & Trump

Na prvních randez-vous se člověk snaží vstřebat co nejvíc informací o svém protějšku, aby zjistil, jak si s dotyčnou budete rozumět. Stejné je to bylo i v mém případu. Budu zcela upřímný a přiznám, že enduro mě nikdy nezajímalo, ani v době, kdy jsem se věnoval motocrossu. V tomto směru jsem tak absolutně nepolíbený. Možná o to víc mě samotného překvapilo, že mě tahle bílá masajka okamžitě uhranula. David z olomouckého Triumphu třímá v ruce luxusní klíč, který se mimochodem Triumphu moc povedl, a s úsměvem na mě začíná sypat informace o mé víkendové milence.

Kompletně elektronický nastavitelný podvozek od mistrů z WP suspensions ovládáte jedním tlačítkem, které můžete používat i za jízdy. To samé platí o kontrole trakce, ABS, či upravování jízdních režimů. Tato kráska umí celkem tři – rain, road, offroad. Uznejte sami, co bych to byl za chlapa, abych nevyzkoušel všechny? Je s podivem jak se charakter motorky opravdu změní. Další super elektronická fičura je nastavování výšky předního štítku. Pravdou je, že z 90 % času jsem jezdil na nejvyšší možnou variantu, ale když je pořádné vlhko, je dobré si ho snížit, jelikož se vám nezamlží očička. Klasikou je už vyhřívání rukojetí a super funkční tempomat.

Triumph Olomouc nám na tento stroj namontoval skvěle znící Arrow výfuk. Standardem toho stroje je ABS, ESP, letmé uložení zadního kola, které je poháněno kardanem. Velký padací rám je klasikou u motorek tohoto typu, ovšem potěší při jízdě v terénu se nemusíte bát každého keře.

IMG_0097

Zdroj: Jakub Matulík / Menstyle.cz

První sex

První přidání plynu a dobrodružství v městské džungli začíná. Explorer má krásný podmanivý zvuk, který i v nízkých otáčkách zní skutečně sexy. Městem se prodírá naprosto v pohodě a díky svému skvělému tříválcovému motoru jede s přehledem odspodu a to je do města výborná vlastnost. Měl jsem trochu strach z elektronického plynu. Zbytečně. Jeho chod je jemný a ve spolupráci s motorem funguje absolutně dokonale.

Po městě konečně přichází první zalehnutí. Poloha za řídítky je extrémně příjemná, a i při zvýšení tempa jízdy se nemusí jezdec nijak schovávat před větrem. Elektronický štítek totiž kryje hlavu a tělo absolutně dokonale a nemusíte se bát, že vás sfoukne větřík. I boční vítr díky hmotnosti motorky skoro necítíte. Umím si představit opravdu dlouhou štreku ujetou za řídítky této skvělé motorky. Díky elektronickému podvozku od borců z WP, motorka na asfaltu perfektně sedí. Žádné zbytečné houpání, žádné uskakování, žádná měkkost. Pěkně hladce a hlavně rychle. Díky tomu se vám hodně brzo může stát, že škrtnete stupačkou o zem a to nejsou zrovna nízko. Ten samý jev jsem zaznamenal i na běžných českých cestách. Není díra jako díra, ovšem pokud nastavíte za jízdy komfortní režim podvozku, bude vám jedno, na jakém povrchu se zrovna ocitnere. Orgasmus přišel záhy, jelikož takto multifunkční stroj sem zatím neřídil.

IMG_0103

Zdroj: Jakub Matulík / Menstyle.cz

První dobrý sex

Začátek je vždy stejný, slunečné odpoledne, krásná příroda a ticho. Ano, to ticho před bouří, která na nás čekala ve Zlínském kraji. Půl dne jsme si spolu krásně a něžně užívali. Nejdřív ve dvou, později chvilku i ve třech. Explorer, je opravdu motorka na všechno. Pak to ale přišlo. Tvrdá rána ve formě neskutečné průtrže mračen. Vzhledem k tomu, že se objevily i kroupy, schoval jsem nového Triumpha na chvilku u kamaráda a po opadnutí největšího mordoru vyletěl na projížďku, směr domov. Peklo, to je jediné slovo, které mě napadá. Hned po nastartování stroje, všechno pěkně nastavit na náročnou jízdu. Tlumiče do komfortního režimu, mapu zapalování do mokrého režimu, štítek proklatě vysoko, vyhřívání ruček na nejvyšší možnou teplotu a vzhůru na cestu.

První zádrhel se objevil hned na první křižovatce pod kopcem. Zde za tu krátkou chvíli napadlo tolik vody, že jsem se musel poprvé v životě brodit s motorkou. A když říkám brodit, myslím tím do půl motoru ve vodě. Expoler si brumlal uprostřed brodu, jako kdyby se nechumelilo, a venku jsem spolu byli dřív, než některé vozy okolo. Zácpa nás donutila proletět se asi 1500 m po totálně zablácené polní cestě. To byl teprve zážitek! Offroad režim upraví křivku motoru tak, aby se řidiči jelo pohodlně i ve stupačkách. Tohle byla velká porce zábavy. Cestovní gumy se s tímto povrchem moc nekamarádí, takže je nutné byt velice opatrný při přidání plynu na kluzkém povrchu. Na druhou stranu je to děsná sranda, když vás předbíhá vaše vlastní zadní kolo. Tuhle část cesty jsem si užil asi nejvíc ve svém životě. Motorka i já jsme sice vypadali jak po nejtvrdším enduro zábavu v Rumunsku, ale to nevadí. Je to přece Explorer.

Poslední část cesty již byl na mokrém asfaltu. Myslel jsem, že své GSX-R mám opravdu v ruce a dovolím si hodně, ovšem takovou rychlostí a zároveň v absolutní pohodě sem na mokré cestě ještě nejel. Ještě dnes, když si na tento výlet vzpomenu, cloumají se mnou emoce a musím přiznat, že úsměv na tváři jsem měl ještě několik dalších dní.

IMG_0105

Zdroj: Jakub Matulík / Menstyle.cz

Nikdy na tebe nezapomenu

Rozchod s takovou kráskou je vždy těžký. Pokud hledáte univerzální stroj na všechno, zkuste jej sbalit v Triumphu Olomouc. Explorer vás totiž v poklidu doveze každý den do práce, i v případě, že trasa nepovede vždy po cestě. Když vás chytne blbá nálada, dojedete na něm v poklidu i do Prahy po dálnici, s tempomatem a úsměvem. A když budete chtít ještě dál, podrží vás i na lehké expedici s kámoši někde v Albánii. Nebo si zajedete do buchlovských kopců a na krásném asfaltu proženete kluky na zmrzlinách. Triumph Tiger Expolorer XCx 1200 je prostě holka pro všechno, která vám dá vše co potřebujete!

Obrovský dík opět patří klukům z Triumph Olomouc, za půjčení této neskutečně schizofrenní motorky. Díky za super zážitek!

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Muž roku 2016: 4. Tomáš Dvořák Muž roku 2016: 4. Tomáš Dvořák Se čtyřkou ve finále Muže roku nastoupí Tomáš Dvořák. Student ČVUT z Litomyšle. Vysoký 183 cm a 78 kg živé váhy. Zdroj: Muž... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!