Veronika Růžičková: Z padesátníka s pleší uděláme šarmantního čtyřicátníka

Publikováno: 20.09.2016 18:31 | Dita Brančíková

Účesy panenkám tvořila snad každá malá holčička. Veronika Růžičková nebyla výjimkou. Svou dětskou vášeň později přetvořila do úspěšného podnikání. Dnes vede dva profesionální kadeřnické salony ProfiBeauty a rozjíždí charitativní projekt pro těžce nemocné.

veronika-ruzickova5

Zdroj: Robert Vano

Čím jste chtěla být v mládí?

Jakožto typický Blíženec se mé sny o budoucím povolání několikrát měnily. Chtěla jsem být zubařkou, právničkou a nakonec se ze mě stala obchodnice s vlasy. O práci v oblasti krásy jsem začala uvažovat ve 20 letech. To jsem si naplánovala první návštěvu studia, které se prodlužováním vlasů zabývalo. Stálo to ale velké peníze. Tehdy mi došlo, že je něco špatně. Zhušťování a prodlužování vlasů bylo považováno za jakýsi luxus, který nebyl dostupný všem. A to jsem chtěla změnit.

Jak jste ve své profesi začínala?

Začátky se pojily s první investicí, která naštěstí vyšla. Nakopla mě a začala jsem se tím zabývat naplno. Takže jsem ukončila studium na vysoké škole a stala jsem se podnikatelkou na plný úvazek. Práce s vlasy mě nadchla, stala jsem se na ní závislá. Pracovala jsem šestnáct hodin denně, což hraničilo s workoholismem. Studovala jsem vše, co se dalo. Inspiraci jsem hledala hlavně v zahraničí, a to trvá dodnes. Začátky byly velmi těžké, ale prodeje stoupaly a kvalita provedení se zvyšovala. Z pouhého přeprodeje hotových produktů jsme po necelém roce fungování zřídili zpracování a výrobu celé produkce přímo v centru Prahy.

Jak jste se dostala k práci s vlasy?

Měla jsem komplex z řídkých, krátkých a poničených vlasů. A z toho se stala má vášeň. Vlasy pro mě znamenají krásu, a to nejen tu povrchní. A pro mnoho žen jsou krásné vlasy součástí sebevědomí. Těší mě, když vidím klientky nosit naše vlasy. A vím, že se z nich opět stávají silné ženy, které jen tak někdo neporazí. Ženy, které opět našly ztracené sebevědomí. Nakonec se ale ze salonu stal boční projekt.

A jaký je ten hlavní?

Zajistit kvalitní vlasový materiál a zajímavé produkty profesionálům. Plně je zaškolíme, aby zvládali svou práci perfektně a aby jejich klienti byli na tisíc procent spokojení s aplikací vlasových náhrad. Navíc jim dodáme nejkvalitnější zboží, které mohou na trhu sehnat.

veronika-ruzickova1

Zdroj: Robert Vano

Co vše tedy v současnosti nabízíte?

Hlavně prodej vlasů. Nabízíme středoevropské a východoevropské vlasy, ze kterých vyrábíme další produkty, jako jsou clip-in vlasy, nalepovací vlasové pásky, vlasy na keratin nebo micro ring. Středoevropské vlasové pásky navíc děláme jako jediní na světě.

Nabízíte je i do zahraničí?

Ano, začínáme s tím a očekáváme velké výsledky a úspěch. Ve světě se totiž nabízejí hlavně asijské vlasy, které jsou nedostačující. Cuchají se, jsou neforemné, tvrdé a vždy jde poznat, že jsou nastavené. Což je proti naší představě. Vlasy mají vypadat jako vlastní, aby to nikdo nepoznal.

Kromě toho začínáte i s charitativním projektem…

Přesně tak. Vyrábíme paruky a komplexní vlasové náhrady pro klienty, které trpí zákeřnou nemocí ovlivňující růst nebo padání vlasů. Založily jsme nadaci Daruj vlasy a rozhodly jsme se klientkám podstupující chemoterapii darovat paruky zdarma.

Jak vás takový projekt napadl?

Myšlenka se zrodila již před čtyřmi lety, ale tehdy jsem neměla peníze na to, abych ji zrealizovala. Hlavním impulsem bylo, když jsem zjistila, že existují firmy, které přijímají dary a neposkytují adekvátní výsledky. Například vlasy kratší než třicet centimetrů jen ukládaly v krabici. I když právě ty jsou k výrobě paruk nejvhodnější.

Máte představu o financování tohoto projektu?

Nebude to jednoduché, začátky budeme dotovat z vlastních zdrojů. Také bude záležet, jestli najdeme dárce vlasů. Ale věříme, že jich bude dostatek k tomu, abychom vlasy vyměnili za peníze, které poputují do nadace. Doufáme, že první rok obdarujeme minimálně padesát žadatelů.

Nejen do nadace, ale i pro své podnikání potřebujete lidské vlasy. Jak je sháníte?

Je to čím dál tím složitější, protože náš obor celosvětově roste. Trendem totiž je mít dlouhé a husté vlasy jako celebrity. Jakékoliv vlasy nad čtyřicet centimetrů mají opravdu vysokou hodnotu a je opravdu těžké je sehnat. Výkupny vlasů proto máme po celé Evropě.

Jaká jsou kritéria pro výkup vlasů?

Vždy musí být nepoškozené, aby vydržely co nejdéle. Co se barvy týče, nejvíce se cení nebarvené vlasy, ale vykupujeme i ty barvené nebo šedivé. Vykupujeme rovné, vlnité i kudrnaté vlasy.

veronika-ruzickova2

Zdroj: Robert Vano

Kolik za vlasy lidé dostanou?

Záleží na kvalitě. Ale například dárkyně s padesáticentimetrovými blond vlasy dostane za svůj culík i deset tisíc korun.

Co právě letí ve světě vlasového stylingu?

Nedá se to zobecnit. Nosí se takřka vše. Hodně jsou teď v kurzu ombre odstíny, balayage a stříbrná nebo šedá barva. Podle toho jsme také navrhli novou kolekci produktů clip-in. Tu spustíme v říjnu. Jsou to sety, které si můžeme poskládat podle sebe, kombinovat odstíny, hustotu vlasů a další. Jeden může mít hustotu až tři sta gramů.

Když se ohlédneme na trendy v minulosti, je nějaký, o kterém nechápete, že mohl být v módě?

Snad jen trvalá, které neuvěřitelně ničí vlasy. Ale ta už je z módy dlouho a snad se do ní nikdy nevrátí.

Chtěla byste, aby se do módy něco vrátilo?

Nerada se ohlížím do minulosti, takže ne.

Liší se v požadavcích čeští zákazníci od zahraničních?

Ano, jsou více konzervativní. Češi se bojí delších vlasů, protože se to nehodí k našemu věku. Mají strach z extra hustoty, protože to zatíží vlastní vlasy. Ale to je mýtus. A to ani nemluvím o odstínech. Ty klienti požadují hlavně nebarveného vzhledu. Ale máme i klientky, většinou jsou to mladé slečny inspirující se zahraničními blogerkami, které naši novou kolekci určitě ocení.

Jak se díváte na další trendy jako je samoopalování nebo umělé řasy?

Umělé řasy sice řešíme, ale je to pro nás pouze okrajový projekt. Spíše v tomto oboru školíme mimo prodej produktu. No a samoopalování? To je na vzestupu. Vzhledem k tomu, že navštěvování solárií je škodlivé, je samoopalování stále žádanější. Dovážíme pro Českou republiku světově uznávané výrobky italské značky That’So, které jsou špičkové, takže dokážeme zamaskovat i náročnější pigmentové skvrny.

Chodí k vám i muži?

Jsou pravidelnými návštěvníky jak u nástřiků, tak u vlasů. Vyrábíme na zakázku příčesky, které lepíme přímo na hlavu klienta. Jedná se o neinvazivní transplantaci vlasů. Z padesátníka s pleší tak uděláme šarmantního čtyřicátníka.

veronika-ruzickova4

Zdroj: Robert Vano

Kde čerpáte inspiraci?

Všude, kde to má smysl. Ale hodně jedeme vlastní styl. Věříme v dlouhodobý a postupný růst a hlavní je pro nás spokojenost zákazníka. Ta spočívá hlavně v kvalitě prodaných produktů. Ty umíme a budeme nabízet dál.

Co plánujete do budoucna?

Příští rok bychom rádi oficiálně expandovali do zahraničí. Nyní připravujeme anglickou verzi stránek, kterou snad spustíme na přelomu roku. V České republice nás v tuto chvíli hodně nadchla nadace, které chceme věnovat dostatek času. Věřím, že tím nemocným dodáme náboj v náročném období, kterým procházejí. A nám bude neskutečnou odměnou vidět úsměv na tváři žadatelů.

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Je velice hektický. Mám dvě malé děti, které změnily celý můj svět. Musím se jim hodně věnovat a práce je závislá na chůvě, školce a hodných babičkách. No a taky na neprospaných nocích. Práci tak věnuji čas, který nemohu trávit s dětmi. A i když ji miluji, je hodně náročná. Běžný den ale úplně popsat nedokážu, protože ve firmě dělám, co je potřeba. Navrhuji kolekce, objednávám a komunikuji s výrobou, vedu semináře nebo se starám o VIP klienty. Chci ale postupně úkoly delegovat na schopné členy týmu a rozvíjet firmu tak, abychom uspokojili naše klienty.

Co ráda děláte ve volném čase?

Veškeré volno věnuji dětem a rodině.

 

Děkuji za rozhovor.

Text: Dita Brančíková
Foto: Robert Vano www.robertvano.cz
Backstage: http://www.ibestof.cz/zajimavosti/backstage-6-2016.html
Profi Beauty www.profibeauty.cz

Vytvořeno ve spolupráci:

Designhotel Elephant Prague www.hotel-elephant.cz
Grandior Hotel Prague www.hotel-grandior.cz
Le Hotels Group www.le-hotels.cz
Korektura textu: Vladana Hallová
Produkce: Michaela Lejsková
Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek První prodejna Forever 21 v Česku První prodejna Forever 21 v Česku Ve čtvrtek 22. 9. 2016 byla v obchodním centru Černý Most v Praze otevřena vůbec první prodejna značky Forever 21 v České republice.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!