Volkswagen Passat - Auto roku 2015

Publikováno: 02.05.2015 13:22 | Dagmar Klimovičová

Jsou auta a je Volkswagen Passat. Skoro to vypadá, že tenhle volkswagen byl postaven proto, aby konkurenci říkal, co se bude nosit. Zásadní model německého gigantu důstojně dospěl do středního věku a představil se ve své osmé generaci. První Passat sjel z linky před 42 lety. Během této doby se stihlo vyrobit více než 22 milionů vozů a proto nepřekvapí, že s různými generacemi se můžeme setkat doslova na celém světě. Od konce loňského roku pak ta poslední brázdí i české silnice.

IMG_9772

Zdroj: Petr Machota

A jaký je nový Passat? V jedné větě jen obtížně popsatelný. Je to taková skromná celebrita. Navenek ne úplně nápadný, ale po bližším ohledání trendy udávající. Bylo by liché myslet si, že si u VW něco třikrát neověřili, než to pustili ven. Takže co má Passat dnes, budou ti rychlejší mít už zítra a do týdne zbytek světa. Každou minutu se někde na planetě prodají dva kousky, což se co do prodejních úspěchů nedá říct o každém modelu a leckdy ani o značce.Model ovšem zabodoval i na poli bezpečnosti. Pár týdnů po svém uvedení získal od Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení. Tímto se osmá generace Passatu zařadila mezi nejbezpečnější automobily na světě.

IMG_9819

Zdroj: Petr Machota

...bez prémiové cenovky

Za poslední tři generace se z Passatu stal oblíbený manažerský vůz a současná verze tento úzus jenom potvrzuje. Nejen značka, ale celý koncern vkládá do Passatu velké naděje. A vedení se netají myšlenkou, že jí má pomoci na cestě k pozici největší automobilky na světě. Tenhle okamžik by měl podle všeho nastat v roce 2018. Každopádně šéf koncernu Martin Winterkorn prohlásil: "Pro mě osobně je Passat prémiový automobil bez prémiové cenovky." Takové tvrzení si zaslouží pozornost a současně se nabízí otázka, jak se šéfdesignér Walter Maria de'Silva vypořádal s aktuálními trendy v designu. Vybavením a asistenčními systémy model výrazně překročil hranice své třídy. A kromě všech technických novinek se tvůrci pokusili ještě o jedno – vdechnout autu duši a přidat mu trochu emocí. Na předchozí generaci se totiž často snášely výtky, že je nudná.

IMG_9833

Zdroj: Petr Machota

...fakta a čísla

Do rodného listu dostalo auto následující parametry: nižší hmotnost, úspornější provoz, zase o něco luxusnější vzhled, více prostoru a bohatší výbavu. Pod tíhou těchto argumentů může být rozhodování o novém služebním voze zase o něco jednodušší. Novinka získala několik milimetrů do šířky a naopak pár jich ubylo z výšky. Starosti o komfort vysokých pasažerů rovnou zahoďte – vejdou se!

IMG_9839

Zdroj: Petr Machota

Díky drobnému optickému snížení, nové masce a světlometům je auto už na první pohled dynamičtější a dravější. Dokonce byste mohli snadno podlehnout dojmu, že před vámi stojí vlajková loď značky Phaeton, ale ten je přeci jenom o trochu robustnější.

Převratná věc čeká v interiéru. Passat se stal konečně prvním volkswagenem, do kterého si bude možné objednat head-up displej. Gratuluji, už bylo na čase. Kromě toho se interiér konečně potkal s o něco kvalitnějšími materiály, ať už se bavíme o plastech, koženém čalounění či dřevěných dekorech. Zajímavým designovým a funkčním prvkem jsou nové netradiční výdechy klimatizace. Ty mají otvor prakticky po celé délce palubní desky a navozují dojem skutečné lodní paluby. Ve výbavě se objevilo také nové ambientní osvětlení s trojicí barevných motivů. Celkově připomíná inovovaný interiér Passsatu luxusnější modely značky Audi, ovšem stále s cenovkou VW.

IMG_9851

Zdroj: Petr Machota

Stejně jako předchozí generace, i ta současná bude k dispozici ve třech stupních výbavy - Trendline, Comfortline a Highline. Ačkoli je nový Passat nižší, cestující uvnitř mohou očekávat více prostoru než dříve. Celková délka kabiny se totiž prodloužila o 33 milimetrů, což ocení především pasažéři na zadních sedadlech, kteří budou mít více prostoru pro nohy. Větší je i zavazadlový prostor, který nyní u sedanu nabízí 586 litrů (+ 21 litrů), u kombi verze dokonce 650 až 1470 litrů prostoru.

IMG_9857

Zdroj: Petr Machota

Z pohonných jednotek, které jsou podle továrních dat až o dvacet procent úspornější, bude na výběr ze čtyř turbodieselů a pěti benzinových motorů s výkony od 120 do 280 koní. Základní provedení nového passatu s motorem 1.4 TSI o výkonu 125 koní vyjde přibližně na 650 tisíc korun. Za nejvyšší verzi s dvoulitrovým biturbem a ve výbavě Highline zaplatíte zhruba 1,25 milionu korun.

IMG_9894

Zdroj: Petr Machota

Jízda

Námi testovaná verze byl dvoulitr Bi-TDI 4Motion s výbavou Highline. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby to nejezdilo jako benzín. První přidání plynu nás přinutilo podívat se opět do specifikace, co že to vlastně je za motor. Ani zvuk ani jeho reakce na přidání plynu nenasvědčovaly, že by se mělo jednat o diesel. Za to, že se tento konkrétní naftový motor „chová“ jako zážehový můžeme poděkovat dokonalé spolupráci obou turbokompresorů. Navíc v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovkou, takže se tomu opravdu nedá nic vytknout. Tedy kromě spotřeby – ale to už je kapitola, kterou si píše každý řidič sám. Jednotlivé převody jsou kratší než byste čekali a na sedmičku se dostanete už ve 130kilometrové rychlosti.

IMG_9910

Zdroj: Petr Machota

Passat v tomto provedení dokáže skutečně ohromit náloží techniky, bezpečnostních prvků a jízdními schopnostmi. Přímo tak potvrzuje tvrzení, že překračuje hranice svojí řídy. Základní cena této verze začíná na 1.054.900 Kč, tuto se ovšem u námi testovaného vozu podařilo zvednout ještě o cca 340.000 Kč ve výbavě. Tak trochu politika sesterské Audi.

IMG_9803

Zdroj: Petr Machota

Volkswagen Passat Variant 2.0 Bi-TDI Highline

Objem (ccm) 1968
Výkon (kW / ot/min) 176 / 4000
Zrychlení 0-100 km/ hod (s) 6,3
Max. Rychlost (km/hod) 238
Kombinovaná spotřebal/100 km 5,4
Délka 4767 mm
Výška 1477 mm
Šířka 1832 mm
Hmotnost 1665 mm

Cena testovaného modelu 1.400.000 Kč.

IMG_9917

Zdroj: Petr Machota

IMG_9916

Zdroj: Petr Machota

IMG_9783

Zdroj: Petr Machota

IMG_9792

Zdroj: Petr Machota

IMG_9796

Zdroj: Petr Machota

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Motus Lone Star 2: přeplňovaný kamarád do nepohody Motus Lone Star 2: přeplňovaný kamarád do nepohody Americká motorkářska firma Motus se vyžívá v tvorbě dosti originálních strojích. Jedná se vždy o malosériovou výrobu. Když před... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!