Volvo XC90: omlazená superstar roku 2015

Publikováno: 01.09.2014 16:40 | Jakub Matulík

Nová XC 90 je první z řady, kterou Volvo prohnalo omlazovací kůrou. Volvo se totiž rozhodlo, že v příštích 5 letech omladí kompletně celou flotilu svých vozů. A začali vlastně nejdůležitějším vozem ve své novodobé historii. Je postaven na nové oblíbené platformě SPA. Díky tomu se XC 90 stala tužší a o dost prostornější. Dokonce o tolik, že na třetí řadě sedadel si naprosto pohodlně sednou pasažéři, kteří měří i 170 cm.

xc90_2

Zdroj: Volvo

Pokud se první podíváme na exteriér vozu, je zde vidět opravdu markantní rozdíl oproti současné první generace XCčka. Na první pohled vás trknou nové LED světlomety, které se jmenují příznačně Thorovo kladivo. Faceliftem neprošla ovšem pouze světla. Na první pohled je vidět větší a mohutnější maska vozu. Obnovou prošel i nárazník s blatníky, které jsou jak u Volva bývá zvykem, udělány s ohledem na co největší bezpečnost pro pasažéry a chodce. Další novinkou jsou 22 palcová kola, které jsou obuty do nízkoprofilových gum. Linie vozu zůstává věrná své současné generaci, ovšem na zádi si můžeme taktéž všimnout nově osazených zadních světlometů.

xc90_5

Zdroj: Volvo

xc90_6

Zdroj: Volvo

xc90_7

Zdroj: Volvo

Po otevření dveří ovšem okamžitě zapomenete na první generaci XC90. Zde totiž nezůstal kámen na kameni. Jak už tomu bývá zvykem, interiéru nejvíce zaujme středová konzole. Ta je nově osazena novým dotykovým displejem, kterým budete ovládat víceméně veškeré dění ve voze. Volvu bylo často vytýkáno, že nemá dobrý navigační systém. V novém modelu ji vytvořila společnost Ericsson, což by mělo zavřít pusu všem hnidopichům. Pokud si koupíte vrcholnou verzi vozu, čeká na vás hned 19 reproduktorů společnosti Bowers & Willkins, zde si příjdou na své všichni milovníci hlasité hudby, protože tento setup nabízí až 1400 wattů. Pokud máte rádi nejnovější technologie, můžete si potom svůj multimediální systém za malý příplatek osadit novinkou společnosti Apple s názvem CarPlay. Pokud si ujíždíte na luxusu,v rámci dekorace a obložení vozu na vás čeká velké spektrum materiálů. Od hliníkových přes karbonové až po drahé dřevěné dekory. Úlet je potom velký křišťál, který bude zasazené do voliče osmistupňové automatické převodovky.

xc90_8

Zdroj: Volvo

xc90_11

Zdroj: Volvo

Volvo je posedlé bezpečnosti. Proto vývojáři v XCčku připravili celou řadu nových systémů. Jeden z nich je systém detekující nechtěné vyjetí z asfaltu na nezpevněný povrch. Co tento systém dělá? Pokud na příklad najedete na nějakou šotolinu, auto zjistí, že jedete po nezpevněném povrchu a okamžitě přitáhne bezpečností pásy, aby zpevnili tělo posádky. Ovšem, to není vše. V sedadlech jsou totiž automaticky ovládané bezpečností prvky, které při nárazu ochrání páteř proti poškození. Další novinkou je zde potom systém automatického brzdění. Pokud vůz si myslí, že můžete ohrozit sebe, či ostatní silniční účastníky. XC 90 je také osazeno již velice známou funkcí City Safety, která byla nově upravena na detekci aut, cyklistů a chodců i za tmy. Je ve vidět, že Volvo chce opravdu dostát svých předsevzetí, které říkají, že do roku 2020 by se díky této automobilce neměli stávat žádné fatální dopravní nehody.

xc90_9

Zdroj: Volvo

A pokračujeme dále. Zdá se vám, že Volvo udělalo kus cesty? Ano, zdá se vám to správně. Nově totiž přepracovali i podvozek, kde poprvé u této značky vzadu pracuje víceprvková náprava a vepředu jsou potom dvojité lichoběžníky. Co se týče zadní nápravy Volvo přišlo opravdu se zvláštním krokem, když zadek osadilo přepracovaným systémem listových pružin. Díky nim by se měla zaručit nezávislost každého kola. Tyto listové pružiny jsou vytvořeny s kompozitu. Co se týče pohonu, můžeme očekávat, že Volvo předvede ve své XC 90 jak pohon 4x4 tak i pohon pouze přední nápravy. Co se týče převodovky, nečekejte manuální. XC 90 bude nabízet pouze 8smi stupňový automat. Tím se pomalu dostáváme k motorům. Podle automobilky se nejvíce bude prodávat pravděpodobně hybridní kombinace dvoulitrového čtyřválce s elektromotorem. Tento hybrid by potom měl mít v kombinaci obou motorů až 400 koní, přičemž elektromotor by sám o sobě měl mít výkon 80 koní. Dále bude XC 90 nabízet motor T6 neboli benzínovou jednotku, která produkuje 320 koní. Naftovou D5, která by měla mít výkon 225 koní a průměrnou spotřebu pod 6 litrů na 100 km. Pokud vás zajímá více specifikací včetně cen, od září veškeré informace najdete na oficiálních stránkách Volva, kde si novou XC 90 můžete rovnou objednat.

xc90_10

Zdroj: Volvo

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!