Zásadní muži na Pitti Uomo

Publikováno: 25.06.2015 20:59 | Aktualizace: 16.01.2016 11:00 | Jiří Hofbauer

Od pohledu je známe všichni. Ale málo kdo z nás ví, jak se jmenují a kdo vlastně jsou. Objevují se na stránkách módních časopisů a webech, píší o nich blogeři a fotografové se předhání, aby je mohli vyfotit. To, co je předchází je pověst a především styl. To co je spojuje, je současně i rozděluje. Každý z nich přistupuje k módě zcela jedinečným způsobem. Dovolte nám, abychom vám představili zásadní může na svátku pánské módy Pitti Uomo.

Lapo Elkann

Dříve pracoval jako ředitel marketingu pro automobilku Fiat. V současnosti je prezidentem LA Holding, Italia Independent a Independent Ideas. Od roku 2011 je konzultantem u značky Ferrari. Věnuje spolupráci se značkou Gucci a současně pracuje na svých vlastních projektech. Není divu, že se pravidelně objevuje v žebříčcích nejlépe oblékaných i nejvlivnějším mužů. Poznávací znamení: azurové zrcadlovky.

pitti_muži_1

Zdroj: Pinterest

Alessandro Squarzi

Patří k hybatelům italského módního trhu. Je zakladatelem a vlastníkem módních showroomů Squarzi. Je právě tím, co dělá Pitti tak jedinečným. Scott Schuman a Tommy Ton jej označují za mistra italské sprezzatura. A co znamená sprezzatura? Slovo poprvé použil George Frazier ve svém sloupku pro bostonský Globe. Sprezzatura je všechno, co představuje styl italských mužů. Slabost pro kvalitní krejčovinu, vzorované kapesníčky a povinnosti doplňků a slunečních brýlí. Současně jistý respekt k nedokonalosti. Netrapte se pomačkanou košilí, když vystoupíte z auta. Kapesníček do kapsičky složte jen tak. Uhrábněte si vlasy rukou a kravatu važte na první pokus. Jedná se vlastně o jakýsi útok na dokonalost. Sprezzatura!

pitti_muži_2

Zdroj: Pinterest

Fabrizio Oriani

CEO a zakladatel eshopu a blogu Gentlemen’s Wear Daily. Všem zákazníkům jde příkladem a nebojí se ani žhavých trendů.

pitti_muži_3

Zdroj: Pinterest

Angelo Flaccavento

Další ikonická postava, bez které si Pitti nelze představit. Italský módní novinář a především horkokrevný Sicilián. Jeho styl je velice minimalistický. Reprezentuje ho námořnická modrá, výrazné brýlové obruby a celé hejno motýlků.

pitti_muži_4

Zdroj: Pinterest

Mr. Raro

Nikdo mu neřekne jinak než Mr. Raro. Jeho skutečné jméno je ale Mohamad Ayoubi. Je zakladatelem značky Mararo. Slovo raro v překladu z italštiny znamená jedinečný. A to Mr. Raro skutečně je. On ztělesňuje všechno co si představíte pod pojmem švihák lázeňský. Je vždy velmi dobře oblečený a každému outfitu dodá nečekaný prvek překvapení – kloubouk, šátek, tenisky. Tento rok třeba představil výrazná ramena na saku. Pořád se máme co učit.

pitti_muži_5

Zdroj: Pinterest

Manuel Vanni

Lehce kontroverzní postava celého Pitti. Jedni jej vzývají jako módní ikonu, druzí jej označují za klauna a karikaturu dobrého vkusu. Jedno se mu musí nechat – trendy nosí umí. A co víc, on je přímo vytváří. Je vlastně tím, co vytváří ducha Pitti. Překonat limity a vytvořit nové. Bez ohledu, co si druzí myslí.

pitti_muži_15

Zdroj: Pinterest

Shaka Maidoh & Sam Lambert

Exoticky vypadající Britové se věnují módnímu stylingu a designu. Společně vlastní kreativní agenturu Art Comes First a modní značku Avec Ces Freres, kterou uvozuje motto „Travelling tailoring by travelling tailors.“

pitti_muži_6

Zdroj: Pinterest

Mariano Di Vaio

Mariano je takový ten typický kluk z plakátu. Model, herec, bloger. Kluk od vedle, co se proslavil. Půlku času tráví na kosmetice a půlku ve fitku. On sám tak trochu jde proti duchu sprezzatura. Všechno má promyšlené do detailu a vše musí spolu hrát. Od dokonale uvázaných tkaniček, přes upravené ruce po dokonalé vlasy.

pitti_muži_7

Zdroj: Pinterest

Lino Ieluzzi

Majitel milánské obchodu s pánskou módou a doplňky Al Bazar. I když nepatří mezi nejmladší, módních trendů se nebojí a sám je razí. Dvouřadová saka, kabáty v barvě velbloudí srsti a extravagantní hodinky. To je on. Za svůj přínos italské módě dokonce dostal ocenění od bývalého prezidenta Silvia Berlusconiho.

pitti_muži_8

Zdroj: Pinterest

Luca Rubinacci

Tento neapolský krejčí obléká nejbohatší muž světa. Umění krejčovství ale posunul na další úroveň. Svým zákazníkům nabízí možnost strávit týdenní dovolenou v Neapoli a průběžně sledovat výrobu zakázky. Abyste věděli, od každého kusu vyrobí jen 10 jedinečných exemplářů. Luca zastává názor, že v zakázkové výrobě není místo pro kompromisy.

pitti_muži_9

Zdroj: Pinterest

Nick Wooster

Prošel vedoucími pozicemi neuvěřitelným spektrem obchodních domů jako Neiman Marcus, Barneys New York, Bergdorf Goodman a značkami Polo Ralph Lauren nebo Thom Browne. Nick Wooster je skutečný znalec pánské módy a umělecký ředitel multibrandového butiku Atrium NYC, který od roku 1994 patří k tzv. must stop shop. Teď i nově spolupracuje s italskou značkou Lardini. Jak definovat jeho styl? Je to vyvážený střet americké drzosti a italské módnosti.

pitti_muži_10

Zdroj: Pinterest

Motofumi "Poggy" Kogi

Ředitele a hlavního nákupčího tokijského butiku UNITED ARROWS & SONS na Pitti potkáte oblečeného do klasické krejčoviny, kterou ozvláštňuje vizionářským duchem z východu.

pitti_muži_11

Zdroj: Pinterest

Wanny Di Filippo

To je přece ten divnej děda! Wanny Di Filippo je zakladatel a designér značky Il Bisonte. Ano, je výstřední. Ano, je vidět. Ale dokazuje, že móda je hra určená pro všechny ročníky. V mnoha ohledech právě on inspiruje muže o generace mladší.

pitti_muži_12

Zdroj: Pinterest

Santo Barilla

Další vyhlášený italský krejčí, který obléká fotbalisty i politiky.

pitti_muži_13

Zdroj: Pinterest

Justin Doss

Módní ředitel americké edice GQ, který na Pitti vždycky vnese onu pověstnou americkou praktičnost, kterou okoření italskou marnivostí.

pitti_muži_14

Zdroj: Pinterest

Nabile Quenum

Původem pařížský fotograf, který se zaměřuje na street style. Má neskutečný cit pro zachycení onoho kouzelného momentu. Jeho fotografie kromě módy, sterilního outfitu, zachycují i pocit jeho nositele.

pitti_muži_16

Zdroj: Pinterest

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Louis Vuitton Homme jaro/léto 2015 Louis Vuitton Homme jaro/léto 2015 Radžastán, země králů v severozápadním cípu Indie, je inspirací značky Louis Vuitton, která se vydala na výpravu za kořeny pánské... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!