Ženeva 2014: krásná auta do běžného provozu

Publikováno: 02.04.2014 10:59 | Jakub Matulík

V druhé části výletu na ženevský autosalón vás sice nečekají supersporty, koncepty za miliony eur ani modely, které v sobě ukrývají raketové pohony a tisíce koní, ale vozy, které již brzy budeme běžně potkávat na silnici.

Čtěte také: Top 10 aut snů ze Ženevy

Hned první auto bude pocházet z velice oblíbené země, ve které se tvoří jedny z nejlepších aut světa. Ano, mluvím o Itálii. Odtud totiž pochází automobilka Alfa Romeo. V loňském roce předvedla unikátní model, který vykouzlil úsměv na tváři motoristické většině. Mluvím tady o ultra lehkém modelu 4C. Alfa se překonala a po desetiletích udělala model s otevřenou střechou. Jedná se sice tedy o koncept, ale zájem o 4C Spider byl v Ženevě tak veliký, že by byla sama proti sobě, kdyby jej nezačala sériově vyrábět. První věc, která napadne asi každého milovníka vozů je fakt, že se bojí aby tahle ultra lehká Alfička moc nepřibrala. Italové se tohoto faktu nezalekli a tak vám s klidnou duší můžu říct, že Spider bude vážit pouze o 60kg víc než verze kupé. Váha Spideru se tedy dostane na 955 kg, což je na roadster opravdu málo. Pod kapotou zůstává vše totožné s coupé verzí. Tedy čtyřválcový 1,7litrový agregát, který vyprodukuje luxusních 236 koní, ty přenáší na zadní kola pomocí dvouspojkové šestistupňové převodovky. Koncept Spideru by vás měl katapultovat z 0 na 100km/h za 4,5s. Výborně Alfo!

alfa_1

Zdroj: salon-auto.ch

alfa_2

Zdroj: salon-auto.ch

alfa_3

Zdroj: salon-auto.ch

alfa_4

Zdroj: salon-auto.ch

alfa_5

Zdroj: salon-auto.ch

Když už jsme u těch otevřených verzí Audi ve Švýcarsku předvedla také jednu novinku. Jedná se o model Audi S3 Cabrio. Audi v poslední době oživuje spoustu otevřených modelů, což samozřejmě velice schvalujeme. Trh s malými kabriolety není nikterak velký, takže se dá pochopit, že Audi chce expandovat i sem. Pod kapotou této malé audinky se nachází taktéž čtyřválcový motor (jako u Alfy), tentokrát ovšem 2.0 TFSi, tedy turbomotor s přímým vstřikováním paliva. Počet koní asi nikoho nepřekvapí. Ano, malá audinka bude mít 300 koní, které budete moc využít mezi 5500 a 6200 otáčkami za minutu. Asi vás zajímá i krouťák. Ten je stanoven na 380Nm. Samozřejmostí je S-tronic, tedy dvouspojká šestistupňová převodovka.

audi_1

Zdroj: salon-auto.ch

audi_2

Zdroj: salon-auto.ch

audi_3

Zdroj: salon-auto.ch

audi_4

Zdroj: salon-auto.ch

audi_5

Zdroj: salon-auto.ch

V Německu ještě nějakou chvilku zůstaneme. BMW totiž dovezlo do Švýcarska množství nových i předělaných modelů. V první řadě je to nově vytvořená 4 řada, která je na světě pouze rok. Jedná se o kupé verzi trojkové řady, tak jak je tomu u pětkové a šestkové řady. Dalo se tedy očekávat, že BMW vytvoří model Grand Cabrio i ze 4 Class. Možná vás napadne, proč to BMW dělá když má trojkovou řadu. Můžu vás ubezpečit že 4 GC, je opravdu odlišné vzhledem od klasického trojkového báwa. Opravdu Grand Coupe má stejné rozměry i tvar jako 4 Coupe, což z tohoto čtyř dveřového miláčka děla opravdu nádherný kus. Sám osobně jsem z něj nadšený, i když musím přiznat, že se mi poslední dobou strategie BMW nelíbí. Ale, to je na jiný článek. Co bude mít tohle krásné velké kupé pod kapotou. Najdeme zde klasické motory jako u všech modelů trojkové a čtvrté řady. Tedy vrcholný benzínový 6-ti válec o objemu třech litrů a výkonem 306koní. Samozřejmostí je u všech nových modelů TwinPower turbo. BMW nabízí zadní náhon, ale také si můžete připlatit za xDrive, tedy pohon všech 4 kol. Převodovka je u BMW automatická osmistupňová ZF, která je ovšem opravdu boží a kdokoliv s ní jede okamžitě zapomene na manuál.

bmw_

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_2

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_3

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_4

Zdroj: salon-auto.ch

A teď přichází dva respektive jeden model ve dvou variantách, na který se motoristická veřejnost velice těší. Ano, konečně se oficiálně představil model, který by měl nahradit ikonickou M3. BMW tedy na ženevském autosalónu oficiálně představilo modely M3 a M4. Budeme se věnovat M4 i když v podstatě se jedná o totožnou techniku jakou nabízí M3. Na eMkové kupé nové řady F30 se čekalo opravdu dlouho. Motoristická veřejnost hltala všechny spy fotky a spekulace o technice opravdu ve velkém. Velký zvrat přišel kdy, BMW oficiálně vydalo informaci o technice, která je v tomto novém modelu použita. Okamžitě se všude na netu začalo spekulovat, zda BMW jde správnou cestou, jestli to není pohřbení eM ducha apod. Je to pochopitelné, protože milovníci ikonického modelu M3 E30 nemohli přenést přes své srdce, že nový model bude mít v sobě Turbomotor. Je těžké se loučit z ikonou, ovšem jak říká jedno pořekadlo "král je mrtev, ať žije král" je potřeba být otevřený změnám.

bmw_5

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_6

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_7

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_8

Zdroj: salon-auto.ch

Z mého pohledu je M4 respektive M3 opravdové umělecké dílo na čtyřech kolech. Vzhledově se opravdu moc povedla, ovšem povedla se i po technické stránce? Za mě a myslím, že i za celou redakci otevřeně říkám, že ano! Třeba jen to, že nová M3/M4 zhubla od té odcházející o 80kg, díky použití některých dílu z carbonu a hliníku. Určitě vás zajímá co skrývá ve svých útrobách. Jedná se tedy o třílitrový šestiválec, který používá Twinturbo, aby dokázal vyprodukovat úctyhodných 431koní. Tento vysokootáčkový motor dokáže točit až 7600 rpm. Maximální výkon vám M3/4 dá v rozmezí mezi 5390 a 7000 rpm. Točivý moment je taktéž ikonicky, přeci jen 406 lb of torque je bomba! Z nuly na sto by jste se měli dostat za krásné 4 vteřiny, pomocí jak je u BMW zvykem ZF převodovky, která sílu přenáší na zadní kola. Maximální rychlost je omezena na evropských 250km/h ovšem když si koupíte M Driver's Package, posunou váš omezovač na 280km/h. Well done BMW!

bmw_9

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_10

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_11

Zdroj: salon-auto.ch

bmw_12

Zdroj: salon-auto.ch

Je na čase změnit kontinent. Na další vůz se poletíme podívat do Japonska. Japonští samurajové z Honda, totiž na autosalón dovezly nejvyšší verzi nového Civic s již klasickým označením Type R. Zatím se jedná pouze o koncept, ale je velice pravděpodobné, že Honda, tento skvost bude prodávat. Honda dovezla tento luxusní hot hatch ve svých týmových barvách, tedy v krásné červené barvě. Kdo na něj narazil, koukal na něj z otevřenou pusou. Tak agresivní ale přitom nádhernou Hondu jsme tu totiž už dlouhá léta neměli. Ano, můžete namítat, že předloni přivezla NSX koncept, jenže to byl opravdu koncept. Civic Type R je připraven na prodej tak jak tam stál. Mohutné křídlo, krásné černočervené kola, velká mřížka chladiče, rozšířené prahy, to všechno na Vás čeká v nejvyšší specifikaci Civicu. A co tenhle krásný hothatch skrývá pod svou naštvanou kapotou? Nikoho nepřekvapí ani neurazí 2 litrový 4 válec s turbo technologii VTEC, Honda neřekla jasné číslo o výkonu. Naznačila jen, že by měl tento motor produkovat přes 280HP. Nový Type R by se taktéž měl stát nejrychlejší předokolkou na německé severní smyčce. Za mou osobu musím říct snad jen toto "konečně si zpět Type R"!

honda_1

Zdroj: salon-auto.ch

honda_2

Zdroj: salon-auto.ch

honda_3

Zdroj: salon-auto.ch

honda_4

Zdroj: salon-auto.ch

Příští týden na vás bude čekat poslední pětice aut. Tedy Mercedes Benz S Class Coupe, Porsche Macan Turbo, Range Rover Evoque v nejvyšší výbavě Autobiography, Subaru WRX STi a v neposlední řadě designový koncept Škody Vision C.

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!