Ženeva 2014: realita i koncepty

Publikováno: 08.04.2014 01:55 | Jakub Matulík

Dnes nás čeká posledních 5 aut, které nás zaujala na ženevském autosalónu. V minulých dílech jsme věnovali sportovním a luxusním vozům, které ovšem potkáte v běžném provozu. Dnes budeme pokračovat s druhou pěticí. Dost otálení jdeme hned na to.

Čtěte také:

Ženeva 2014: top 10 aut snů

Ženeva 2014: krásná auta do běžného provozu

Hned první auto vyrazilo dech všem novinářům. První fotky obletěly celý svět takovou rychlostí, které jen málokterý vůz může konkurovat. Ano, mám na mysli nový Mercedes-Benz S Class Coupe. Oblíbenost velkých kupé roste a proto se není čemu divit, že Mercedes-Benz si jedno takové udělalo. A musím říct, že pro mě je naprosto úchvatné. Teď znalci Mercedesu jistě připomenou, že Mercedes už jedno takové velké kupé má. Třída CL ovšem podle všech zvěstí končí a bude jí právě nahrazovat S-Class coupe. Na výstavě ve Švýcarsku se předvedlo v motorizaci S500, ale je jasné, že kupé bude nabízet všechnu motorizaci, která se nabízí v současný sedan. S500 má tedy stejný 8válcový biturbo motor o objemu 4,6 litru jako má sedan. Tento motor nabízí krásných 455 koní a 700 Nm. Samozřejmostí jsou potom všechny nejnovější systémy, které Mercedes nabízí. Například MB Magic Body Control, Pre-Safe brake and Distronic Plus atd. Jsem osobně velice zvědav na model, který bude označen S 65 AMG. Protože se bude jistě jednat o jedno z nejrychlejších velkých kupé na světě. Samozřejmostí u všech modelů třídy S jsou potom speciální nové LED světlomety.

zeneva_14_1

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_2

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_3

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_4

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_5

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_6

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_7

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook



Další vůz pochází taktéž z Německa. Porsche totiž předvedlo na ženevském autosalónu své malé SUV v nejsilnější specifikaci Porsche Macan Turbo. Pro mě osobně je Porsche nejlepší auto světa. Ovšem, to se nedá říct o všech. Nejsem nijak extrémní zastánce SUV i když na naše cesty jsou ideální. Proto nejsem ani nijak nadšen z nového malého SUV od mé milované značky. Macan je sice krásné a výborné auto, ale nijak se mi pod kůži prostě nedostalo. Na druhou stranu, když si pak člověk uvidí co tohle malé "sportovní" SUV vozí pod kapotou, vykouzlí mu to úsměv na tváři. Nečekejte zde nějaký malý dvoulitrový motor s turbem, nebo něco podobného. Macan Turbo nabízí 6 válcový motor do V o objemu 3,6 litru. Ten produkuje krásných 400 koní při 6000 RPM. Z nuly na sto tahle malička raketa vystartuje za neskutečných 4,6s a elektronický omezovač vás zastaví na 263 km/h. Pokud ovšem koupíte tohle baby suv se sport chrono paketem auto vás katapultuje na kilo za 4,4s. Samozřejmostí je potom unikátní a opravdu dokonalá dvouspojková převodovka PDK a pohon všech 4 kol.

zeneva_14_8

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_9

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_10

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_11

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_12

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook



Přesuneme se do Anglie... nebo Indie? Kdo ví. Každopádně zůstaneme u malých SUV. Range Rover totiž do Švýcarska dovezl své krásné malé SUV Evoque v nejvyšší možné výbavě Autobiography. Netajím se tím, že RR je mi velice blízká značka. Je to možná dáno tím, že mám na sobě vyzkoušené co všechny tyhle auta dovedou. Právě proto miluji Evoque. Není to totiž pouze silniční auto, které nezvládne skoro žádný terén. Je to pravověrný Range Rover, který dokáže v terénu možná víc než vy a jediné omezení pro něj je světlá výška podvozku. Proto, jsem byl velice potěšený, když Range Rover oznámil, že do Ženevy přiveze tohohle krásného prcka v nejvyšší možné výbavě. Pod kapotou najdeme ten samý dvoulitrový čtyřválec s turbem. Ovšem, co vás jistě překvapí je výkon, který produkuje. Ano, RR Evoque totiž má krásných 281 koní, což už je pěkná porce výkonu z dvoulitrového čtyřválce. Evoque je také osazen o nový sportovnější nebo spíše dynamičtější výfukový systém. Snad už klasikou je potom devítistupňová převodovka ZF a pohon všech 4 kol. Další novinkou je nový systém elektronických uzávěrek diferenciálu, který je převzatý z velkého Range Rovera.

zeneva_14_13

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_14

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_15

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook



Dost bylo SUV, přeletíme do Japonska, kde nás čeká novinka, na kterou spoustu milovníků rally opravdu hodně dlouho čekala. Je jí nová Impreza, která se už ovšem Impreza nejmenuje. Subaru WRX STi je jak už všichni jistě ví, vrcholný model rally speciálu pro běžné smrtelníky. Když říkám pro běžné smrtelníky, myslím tím lidi co chtějí opravdu nekompromisní auto, které vydrží i prudší zacházení. Subaru už několikrát vyhlásilo, že s touto vrcholnou řadou končí, jenže poptávka po těchto vozech je tak veliká, že vždy přichází s novým modelem. A tento krok je vždy správný. Nehledě na fakt že největší konkurent Subaru, Mitsubisi oznámilo, že v roce 2015 končí s výrobou modelu Evolution. I když nám WRX STi trošku z jemnilo pořád má pod kapotou skvělý 4 válec boxer o objemu 2,5 litru a velké turbo k tomu. Nová evoluce téhle krásné JDM mašiny produkuje 305 koní při 6000 rpm. Skvělá správa je i o převodovce. Subaru zůstalo věrné své klasice, a proto nás čeká v STi 6tistupňový mauál. Pohon všech 4 kol ani nemusím zmiňovat. Podvozek by měl být pravděpodobně postavený na unibalech, takže nová "impreza" bude zase precizní a přesný stroj, se kterým si užijete mnoho a mnoho kilometrů zábavy. Další stálicí ve verzi STi je potom systém DDCD, tedy Driver Controlled Center Differential.

zeneva_14_16

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_17

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_18

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_19

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_20

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_21

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook



Poslední zastávka nemohla být jinde než u nás v České Republice. Škoda totiž předvedla v Ženevě spoustu novinek, ale nás nejvíce zaujal designový koncept Škoda Vision C. Moc informací k tomuto konceptu není. Jediné co jsme zjistili, je fakt, že by se mělo jednat o novou Škodu Superb, která by se měla změnit z luxusní limuzíny, kterou je dnes spíše na konkurenta VW CC, což je docela zajímavý krok, ovšem když si vzpomeneme na vozy z dřívější doby, například Rapid, není to až tak nelogický směr, kterým by se Škoda chtěla posunovat. No uvidíme co z tohoto konceptu vyleze.

zeneva_14_22

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_23

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_24

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_25

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_26

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_27

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_28

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_29

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_30

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_31

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_32

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_33

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_34

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_35

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

zeneva_14_36

Zdroj: salon-auto.ch, Facebook

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!