Ženeva 2014: top 10 aut snů

Publikováno: 24.03.2014 16:17 | Jakub Matulík

Ženevský autosalón je za námi a tak je na časem, abychom se na něj podívali s odstupem. Letos jsme se v redakci rozhodli, články rozdělit na dvě části. První část bude zaměřená na top 10 superaut a vůbec aut snů včetně zajímavých konceptů. Ve druhé části se podíváme na top 10 sportovní a zajímavá auta, které ovšem můžete zcela běžně potkat v provozu.

Tak ze startu začneme asi nejvíce propíranou novinkou. Ano, mám na mysli nový ultimativní Koenigsegg One:1, což je zatím nejšílenější počin této švédské automobilky, která svá auta dělá zásadně ručně. Jako vždy půjde o velice omezenou edici aut. V tomto konkrétním případě se bude jednat pouze o 6 aut, která jsou ovšem už prodané. A co tedy má tenhle krásný kus "karbonu" pod svou velice aerodynamickou a hlavně velice funkční kapotou? Je to hliníkový 5litrový osmiválec, ten dokáže vyprodukovat neskutečných 1340 hp, při dech beroucích 8250 rpm. Asi vás zajímá i točivý moment, který pochází tak též z říše snů, neskutečných 1371 Nm. A váha? Koenigsegg u svého vrcholného modelu dokázal ideální poměr výkonu a váhy. Tedy doslova 1 kůň síly na 1 kg váhy. Váha se tak shoduje se sílou motoru.

KOENIGSEGG_1

Zdroj: salon-auto.ch

KOENIGSEGG_2

Zdroj: salon-auto.ch

KOENIGSEGG_3

Zdroj: salon-auto.ch

KOENIGSEGG_4

Zdroj: salon-auto.ch



Na tohle auto jsem se těšil hodně dlouho. Lamborghini Huracán LP610-4 je nástupce přestárlého, ale stále plně funkčního a skvělého modelu Gallardo. A vypadá neskutečně dobře (ostatně jako všechna Lamborghini)! Je skvělé, že Lamborghini neudělal za Gallardo tlustou čáru. Naopak se snažil využít oblíbenosti designu tohoto modelu, a proto je z nového Huracánu tak trochu cítit duch "starého" Gallarda. Což je z mého pohledu super. Navíc si Huracán vzal také něco málo od jeho většího brášky Aventadoru. Díky bohu jsme se nedočkali turba, ani kompresoru a tak můžeme s klidem duše říct, že Huracán je "ATMOSFERA"! Pod krytem motoru v zadní části tohoto "baby" Lamborghini dřímá úplně nový 10válcový agregát, vycházející z nové Audi R8. Nikoho tedy nepřekvapí objem 5,2 litru, který tento 10v motor nabízí. Výkon byl stanoven, jak je patrné z typového označení na krásných 610koní při 8250 otáčkách. Točivý moment je 560 Nm. Lambo samozřejmě nabízí pohon všech 4 kol a novou dvouspojkovou převodovku. Tato malá raketa by vás měla vystřelit z 0 na 100 za krásné 3,2sekundy a akcelerace by se měla zastavit u 325km/h.

lamborghini_1

Zdroj: salon-auto.ch

lamborghini_2

Zdroj: salon-auto.ch

lamborghini_3

Zdroj: salon-auto.ch

lamborghini_4

Zdroj: salon-auto.ch



Byl by hřích přehlédnout tento krásný koncept pocházející z dílny Maserati. Typové označení zní Alfieri což je jméno, jednoho ze zakladatelů této značky. Proto se není čemu divit, že tento koncept byl vytvořen k oslavám stého výročí Maserati. Alfieri by měl být postaven na základu z Maserati GranTurismo MC Stradale. Pod kapotou by se měla nacházet klasika v podobě V8 o objemu 4,7l posílající 460 koní při 7000 otáčkách a 520 Nm na zadní kola. Maserati v tomto konceptu chce také předvést svou novou elektricky ovládanou šestistupňovou převodovku.

maserati_1

Zdroj: salon-auto.ch

maserati_2

Zdroj: salon-auto.ch

maserati_3

Zdroj: salon-auto.ch

maserati_4

Zdroj: salon-auto.ch

maserati_5

Zdroj: salon-auto.ch



Z Itálie se přesuneme do Spojeného království, kde na nás čeká po loňském neskutečném rozruchu, model P1 McLaren. Ten do Ženevy musel také přivést konkurenta pro Ferrari 458 Speciále (stejně jako Lambo). Název nového modelu je 650s a 650s spider. McLaren do toho skočil po hlavě a dovezl hned otevřenou verzi 650s. Tento nový McLaren by měl být postaven mezi současnou 12C a vrcholný P1. McLaren nenechal nic náhodě a jako vždy svou precizností a skoro až vědeckou prací se snaží tímto modelem ukázat světu, že ve výrobě aut nemá konkurenci. Ostatně technika v tomto superautě mluví za sebe. V8 o objemu 3,8litru produkuje 650koní a 678 Nm. Z nuly na sto vás tahle krásná raketa měla katapultuje za 3,0s a ručička rychloměru by se měla zastavit na 333km/h. Nám nezbývá říct nic jiného než WOW!

mclaren_1

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_2

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_3

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_4

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_5

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_6

Zdroj: salon-auto.ch

mclaren_7

Zdroj: salon-auto.ch



Ferrari dovezlo již dlouho avizovanou a všemi medii omílanou Californii T. O faceliftu téhle krásky už bylo napsáno víc než dost.

ferrari_1

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_2

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_3

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_4

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_5

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_6

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_7

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_8

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_9

Zdroj: salon-auto.ch

ferrari_10

Zdroj: salon-auto.ch



Ještě zůstaneme v Itálii. I pan Pagani dovezl do Ženevy pár svých uměleckých skvostů. My jsme pro vás vybrali Pagani Zonda Revolucion. Všechno novináře překvapilo, že tento skoro závodní speciál není v klasicky černé barvě, ale pan Pagani dovezl Zondu v modré barvě a vypadá neskutečně. Titanovo karbonový monokok nikoho již u této značky nepřekvapí, ovšem všichni byli překvapeni systémem DRS (drag reduction systémem). Pagani do své (snad už poslední) Zondy dala neskutečně velký motor z dílny AMG. Jedná se tedy o V12 o objemu 6 litrů, který vyprodukuje 800koní a 730 Nm. Sekvenční převodovka posílá tento výkon jak už bývá zvykem na zadní kola. Pagani Revolucion existuje ve velice omezené sérii, která bude čítat pouze 5 kusů. Každý z exemplářů by měl stát 2,2 miliónu eur plus daň.

pagani_1

Zdroj: gizmag.com

pagani_2

Zdroj: gizmag.com

pagani_3

Zdroj: gizmag.com



Kia na švýcarský autosalón přivezla unikátní koncepty ze své dílny. Jedná se o modely Kia GT. Jedná se o překrásnou futuristickou vizi, která by měla ukazovat směr, kterým by se tato automobilka chtěla v budoucnu unášet. Jak už název napovídá mělo by se jednat o Gran Turismo, které by mělo mít zadní náhon, což je u toho Korejce nevídaná změna. Více informací není, ale jedna věc se říct musí: Jen tak dál!

kia_1

Zdroj: motorauthority.com

kia_2

Zdroj: motorauthority.com

kia_3

Zdroj: motorauthority.com

kia_4

Zdroj: motorauthority.com

kia_5

Zdroj: motorauthority.com

kia_6

Zdroj: motorauthority.com



Naposledy se podíváme do Spojeného království. Tentokrát, ovšem na ne tak úplně anglické auto. Jaguar přivezl dlouho avizovaný F-Type Coupe R, který budí rozruch, kdekoliv se ukáže. F-Type Coupe se předvedl už minulý rok ve Frankfurtu, ovšem vrcholný model R, se ukázal až tady. Tento evropský muscle car dělá rozruch kdekoliv se ukáže, motorističtí novináři jsou z něj maximálně uneseni a většina lidí na něj koukají s otevřenou pusou. Není se čemu divit. Já osobně miluji roadstery. Ovšem nutno přiznat, že Coupe je překrásné a jeho ladné linie jsou naprosto dokonalé. Coupe R má pod kapotou V8 o objemu 5 litrů s kompresorem, tato jednotka produkuje krásných 550 koní a z nuly na sto by vás měla poslat za 4 sekundy. Už klasikou je automatická převodovka ZF a pohon zadních kol.

jaguar_1

Zdroj: salon-auto.ch

jaguar_2

Zdroj: salon-auto.ch

jaguar_3

Zdroj: salon-auto.ch

jaguar_4

Zdroj: salon-auto.ch

jaguar_5

Zdroj: salon-auto.ch



Ani na německé automobilky jsme nezapomněli. Audi do Švýcarska dovezla svůj koncept Audi TT Quattro Sport Concept. Ten by měl odkazovat na slavnou historii Quattro sport, která například v rally je stále ikonou. Na první pohled vidíte masivní naštvanou přední masku auta. Na zadečku má posazené krásné a jemné křídlo. Linie TTčka zůstala, ovšem koncept působí tak nějak méně "vajíčkovitě". Co tedy má tento koncept odkazující na slavnou historii pod kapotou? Přeplňovaný čtyř válec, který produkuje neskutečných 420 koníků a 331 Nm. Audi dokázala skoro nemožné, tím že dokáže vytvořit motor, který umí vyprodukovat 207 koní na litr objemu. Ještě jedno číslo vám dám 3,7, ano to je rychlost za, kterou tahle AWD střela dokáže akcelerovat z 0 na 100km/h.

audi_1

Zdroj: salon-auto.ch

audi_2

Zdroj: salon-auto.ch

audi_3

Zdroj: salon-auto.ch

audi_4

Zdroj: salon-auto.ch



A poslední auto na holení pochází ze Stuttgartu. Ano, mluvím o německém koni Porsche. Porsche dovezlo do Švýcarska neskutečnou 911. Mluvím o modelu Targa, ze které ještě stále mám divoké sny. Klasická 911 v supermoderním kabátu je prostě neskutečně přitažlivá a jistě chápete, že ve výběru top 10 super aut musela být. Stačí napsat jen jediné: Targo, chceme tě!

porsche_1

Zdroj: salon-auto.ch

porsche_3

Zdroj: salon-auto.ch

porsche_4

Zdroj: salon-auto.ch

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!