Čaj nebo káva?

Publikováno: 07.04.2012 11:14 | Petr Hájek

Každý z nápojů má svoje přednosti a zápory, ovšem každý je vhodnější pro různé životní situace (stavba svalů, hubnutí, …). Znalostí správné aplikace tedy dokážete hodně.

 

2012-04-07-1

 

Potřebujete rychle energii

V těchto případech se doporučuje káva z onoho prostého důvodu, jelikož tělu trvá pouze 10 minut pocítit efekty kofeinu. Ten zajistí, že vaše tělo bude vylučovat hormony, díky nimž se budete cítit aktivnější. Stoupne i tep a krevní tlak. Stejná dávka čaje nebo kávy pro přípravu nápoje vyznívá co do většího objemu kofeinu také ve prospěch kávy a nikoliv čaje.

Chcete být zdraví

V roce 2009 si všimli lékaři, že lidé pijící 4 šálky kávy denně měli o 30 % menší šanci na diabetes II. typu. Pijáci aspoň trojice šálků denně zase měli o 9 % menší šanci na rozvinutí rakoviny kůže. Pozitivní vlivy čaje a to hlavně zeleného, jsou také dobře zdokumentovány. Je dobře známo, že jeho antioxidanty pomáhají našemu imunitnímu systému. Rovněž catechin z čaje by měl mít pozitivní vliv na prostatu.

Chcete shodit váhu

Dobrá zpráva na úvod - kofein je sice známý tím, že pomáhá trochu snižovat chuť k jídlu, když ale budete pít denně zelený čaj, za nějakých 12 týdnů pocítíte volnější kalhoty. Antioxidanty v čaji způsobují, že se tukové buňky zmenšují a ty svalové jsou pro změnu více aktivní. Tedy závěr, spíše zelený čaj (bez 18 kostek cukru pochopitelně!).

Chcete nabrat svaly

Přesto, že čaj je lepší pro pálení tuků, káva vede při stavění svalů. Tentokrát v tom není žádný “magický” vliv na nějaký hormon, ale pouze stará dobrá výdrž - jde o to, že lidé, jenž do sebe hodinku před sportováním hodili pár šálků, pak zvládli o 9 % větší zátěž díky kofeinové stimulaci a tedy více natrénovali. 




Připojte se k nám!

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!