Čím nahradit při grilování kuře a hovězí?

Publikováno: 24.04.2010 13:02 | Petr Hájek

Vysoký počet proteinů nemusíte vždy nutně hledat v kuřecím nebo hovězím, na trhu je celá řada zajímavých alternativ.

 

 

1. Škeble

Tvorové známí našinci jako škeble a mlži jsou přímo nacpaní železem a jako jedno z málo organických mas také vitamínem C - jedna porce obsahuje kolem poloviny doporučené denní dávky.

2. Humr

Humří maso je atraktivní hned ze dvou důvodů: Jednak obsahuje znatelně méně tuku, nežli vepřové a hovězí. A za druhé, skrývá se uvnitř také zajímavá dávka vápníku.

3. Vysoká

Jelení maso se pyšní méně kaloriemi než kuřecí a přitom má i 2x tolik železa, co hovězí. Zvěřina je výborná marinovaná v červeném víně a olivovém oleji. Jak moc maso upéct je samozřejmě na každém z grilujících, nicméně většina kuchařů se shoduje, že nejlepší je středně propečená.

4. Pštros

Toto zvíře, které většina z nás zná pouze z filmů a Zoo, je zdrojem kvalitního masa se spoustou železa. Co se týče pštrosího masa, i to je skvělé s marinádou s olivovým olejem. K vysoké a pštrosovi se doporučuje přidat olej z toho prostého důvodu, jelikož jde o masa mimořádně libová a tudíž "suchá".

5. Mečoun

Tato ryba proslula tím, že její maso obsahuje prakticky stejný počet kalorií na porci jako kuře nebo hovězí. K tomu všemu je ale navíc plné kladně působících omega-3 tuků. Ryba je výborná s olivovým olejem a špetkou citronové šťávy.

Hodnocení článku:



Komentáře

Nejstylovější muži minulého týdne, díl 7. Nejstylovější muži minulého týdne, díl 7. Je nesporným faktem, že slavní muži jsou trochu více na očích a tedy je i jejich styl pod pečlivým okem veřejnosti. Ani my jsme proto... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!