Lékařská tajemství pro moderního muže, díl 10.

Publikováno: 23.03.2010 14:04 | Petr Hájek

Určitě není nic špatného na tom, věnovat se v rozumné míře vlastnímu zdraví. Kromě vyvážené stravy, dostatku pohybu a ideálně co nejméně stresu jsou ale na místě i jisté základní znalosti, bez kterých to dnes zkrátka nejde... 

69. Pokud začnu jíst méně jídla, přeprogramuje se tělo tak, aby si s ním vystačilo?

Ano, tělo se takto opravdu dá do jisté míry vytrénovat, ovšem je to dlouhý proces vyžadující trpělivost. Nakonec i váhu přibíráte či snižujete po trochách. Jestliže si kupříkladu vezmete o 400 kalorií méně než včera, budete mít strašný hlad a ve finále se něčím dojíte. Když ale zkusíte pozvolnější přechod – řekněme, že sníte v úhrnu jídlo o 100 kalorií méně energetické, potom bude přechod hladší jak pro tělo, tak i pro mysl. Takže před tím, nežli si snížíte dávku o dalších 100, si na tu aktuální vždy zvykněte. To vás postupně dostane do váhy jaké chcete a udržíte se v ní jak dlouho chcete.

 

 

70. Jaká je nejzdravější věc, co si mohu objednat ve steakové kuchyni?

Určitě nebude pro nikoho překvapivým zjištěním, že to není steak. Není špatnou volbou dát si občas něco s rajčaty, jelikož obsahují lykopen, který účinně bojuje s efekty saturovaných tuků ve steacích. Maso cévy stahuje, rajčata roztahují. Rajčata, která jsou vařena či ohřátá, navíc uvolňují lykopen mnohem snadněji, než ta syrová, takže upravená jako příloha jsou vynikající volba – ba lepší, než nakrájené plátky syrových rajčat. To je mimochodem důvod, proč je středozemní dieta tak účinná – kombinuje olej a tepelně upravená rajčata, což je věc, kterou místní jedí takřka neustále.

 

 

71. Mám či nemám si brát multivitaminy před cestou do postele?

Vědci se shodují, že je v rámci klidnějšího spánku nejlepší brát je při snídani nebo obědu.

 

 

72. Jeden můj známý si dává před spaním kopec zmrzliny, můžu taky?

Pokud je přítel tvořen převážně horou svalů, které – ať už je jejich majitel používá či nikoliv – spálí více energie nežli tukové buňky, pak ať si dotyčný klidně zmrzlinu dá, jelikož jeho tělo ji takřka dokonale spotřebuje pro svaly. Naopak, jestliže je někdo tučnější nátury, tak si zmrzlinou před spaním ještě přitíží.

 

 

Hodnocení článku:



Komentáře

Příručka moderního běžce, díl 5. Příručka moderního běžce, díl 5. Drtivá většina z nás vede sedavý způsob života, což má (jako vše) svoje výhody i nevýhody. K hlavním nevýhodám patří ta,... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!