Ovoce, které aktivně ničí chřipku a nachlazení

2010-01-30a
30.01.2010 16:07 | Petr Hájek Pokud ovoci moc nedáte a jste navíc právě nemocní, můžete spojit příjemné s užitečným a dát si nový únorový závazek. Pokud totiž tělu dodáte (v rozumné míře) ovoce a vitamíny, na oplátku se ono postará o to, aby se vám výrazně zvýšila kvalita imunitního systému. 

1.    Jablko

V rámci konzumace kvalitního ovoce není nutno zabíhat do exotiky. Jablko je pro našince snadno dostupný zdroj antioxidantů a rovněž i flavonidů, o nichž se dnes má zato, že působí preventivně proti chorobám srdce a rakovině.

2.    Papája

V tomto sympatickém kousku ovoce najdete 250 % doporučené denní dávky vitamínu C, který je proti zimním nemocem skutečnou nezbytností. Nechybí ovšem ani betakarotén a vitamín E, jež zase oceníte proti zánětům.

 

3.    Brusinky

Nenápadné, avšak mocné. V brusinkách najdete více antioxidantů, nežli v jakémkoliv jiném ovoci nebo zelenině (cca 5x tolik, co brokolice). Jedná se také o přírodní probiotikum podporující naše „hodné" tělní bakterie.

 

4.    Grapefruit

Opět doslova nacpaný vitamínem C, nachází se v něm ale také limonidy s potenciálem na snížení úrovně cholesterolu. Červené grepy obsahují také lykopen, jenž aktivně bojuje proti rakovině.

 

5.    Banán

Jeden z nejoblíbenějších zdrojů vitamínu B6 pomáhá i proti únavě, depresi, stresu a nespavosti. Banány mají taktéž hodně magnézia a draslíku (dobré na srdce).

 

 

Hodnocení článku:



Komentáře

3 nejnebezpečnější sendviče v USA 3 nejnebezpečnější sendviče v USA Jestli se chcete dožít aspoň 40ky či ještě lépe daleko za tento věk, bude nejlepší, když se budete vyhýbat těm nejméně zdravým... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!