Pět varovných znamení, že to přeháníte s posilováním

Publikováno: 15.01.2011 10:36 | Petr Hájek Na občasném tvarování figury nějakým tím pohybem v tělocvičně samozřejmě není nic špatného, jako vždy ale platí úsloví o tom, že se nic nemá přehánět.

 

2011-01-15-1

 

 

1. Jestliže každý den netrénujete aspoň dvě hodiny cítíte pocit viny

Lékaři doporučují omezit svoje tréninky na maximálně 45-60 minut denně. Poté začne ustupovat hladina svaly stavícího testosteronu. Přetažením si pak jen škodíte a nikoliv prospíváte.

2. Jíte pouze fat-free maso

Obsese týkající se zdravého jídla je v poslední době relativně nová moderní „civilizační choroba" a zde je rada jasná: snažte se zaměřit pozornost jinam.

3. Cvičíte na úkor rodiny, přátel nebo práce

Jestliže se u vás projevuje úzkost již jen při samotné představě zanechání cvičení kvůli řečeným, pak je rada psychologa-odborníka zcela nezbytná.

4. Cvičíte až přes práh bolesti

Metoda, kterou rozhodně nedoporučujeme. Buďte proto ke svému tělu poctiví a rozhodně jej nepřetěžujte. Pokud budete tuto radu ignorovat, je pravděpodobné, že si ve 30-40 již nezacvičíte vůbec.

5. Pozorujete některý z varovných příznaků

Projevů, jakými vám dává tělo na vědomí, že to kapku přeháníte, je mnoho: bolest v kloubech nebo svalech, bolesti hlavy, zhoršující se imunita, nespavost nebo třeba zvýšená únava i přes právě proběhlý odpočinek. Pokud se věci nespraví do dvou dnů, opět je na místě návštěva doktora.

Hodnocení článku:



Komentáře

Budou moderní filmy vonět? Budou moderní filmy vonět? Technologie pro pořizování filmových záznamů postupovaly podle toho, jak důležitý daný smysl pro lidi byl - začaly zrakem, poté... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!