Příručka moderního běžce, díl 17.

Publikováno: 16.08.2010 11:05 | Petr Hájek

Drtivá většina z nás vede sedavý způsob života, což má (jako vše) svoje výhody i nevýhody. K hlavním nevýhodám patří ta, že se málo pohybujeme, což je dobré kompenzovat třeba právě během. Je to tělu přirozený pohyb, cvičí takřka všechny svaly, zeštíhlí figuru, člověk se díky němu přestane zadýchávat při jakémkoliv pohybu a v neposlední řadě jistě stojí za zmínku také to, že je zcela zdarma.

 

 

 

77. Správná výživa je základ

Joy Smith, který zaběhne maraton za 2:34 radí, přidat do své diety hodně věcí bohatých na vitamín C a železo. Anémie je skutečně to poslední, co sportovec potřebuje.

78. Buďte si vědomi, kdy je čas se řádně předvést

Běžec Marty Liquori trefně komentoval situaci u řady běžců tímto citátem: „Zapamatujte si jedno - nikdo nikdy nevyhrál olivovou ratolest jen svým impresivním tréninkovým diářem."

79. Pozor u dlouhých běhů na dlouhodobý odpočinek

Dvojnásobný US maratonský vítěz Pete Pfitzinger radí: „Klíčový moment mezi skvělým tréninkem a skvělým závodem je také skvělý dlouhodobý odpočinek - před maratonem neběhejte dlouhé tratě aspoň 3 týdny a nikoliv 2."

80. S činkami počkat

Také světový šampion Steve Spencer má jasno: „Jestliže trénujete silová cvičení, asi tak měsíc před delší tratí si dejte pauzu, ať jste v den D svižní."




Připojte se k nám!

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!