Příručka moderního běžce, díl 7.

Publikováno: 11.04.2010 14:04 | Petr Hájek

Drtivá většina z nás vede sedavý způsob života, což má (jako vše) svoje výhody i nevýhody. K hlavním nevýhodám patří ta, že se málo pohybujeme, což je dobré kompenzovat třeba právě během. Je to tělu přirozený pohyb, cvičí takřka všechny svaly, zeštíhlí figuru, člověk se díky němu přestane zadýchávat při jakémkoliv pohybu a v neposlední řadě jistě stojí za zmínku také to, že je zcela zdarma.

 

 

29. Naslouchejte svému tělu (podruhé a jinak)


Dle Dr. Sheehana nemá cenu běhat tehdy, pokud to pro vás je spíše nepříjemná a automatická zkušenost, nežli zábava. To pak snad radši ani neběhejte vůbec a najděte si něco, co vás více baví - golf, jachting, lezení po stěně, ...

30. Pravidelnost je klíčem


John Campbell byl ve své době jedním z nejlepších běžců na Novém Zélandu a jako takový razil názor, že každodenní konzistentní trénink je pro tělo i vás důležitější, nežli cokoliv jiného včetně vzdálenosti.

31. Počítejte své odběhané týdny, měsíce a roky


V rámci udržení morálky a chlubení se doma i kolegům není špatný nápad pamatovat si, resp. si zapisovat, kolik toho naběháte za týden, měsíc nebo rok. Je to také dobrá motivace - člověk se může těšit na svůj tisící kilometr, uspořádat oslavu u stého apod.

32. Při běhu se bavte změnou tempa


Amby Burfoot (redaktor magazínu Runner's World a vítěz Bostonského maratónu v 1968) razí názor, že více jak 30-40minutové běhy by si člověk měl prokládat 30vteřinovými nesprintovými vložkami (takových 6 na 40 minut je dobrý poměr).

33. Zkoušejte nová jídla i v rámci nové diety


Již jsme si naznačili, že není dobrý nápad cpát se před během 6 knedlíky se zelím a že neuškodí trochu si po začátku běhání upravit stravovací návyky. Nemusí to být zrovna dieta, ale čím více zdravá strava, tím přirozeně lépe - nakonec, proč podvádět svoje tělo, když už jste se rozhodli běhat, že ano. Organismus má již tak dost práce s odstraňováním přirozených jedů, tak proč do něj cpát ještě další. To ale na druhou stranu určitě neznamená, že byste neměli být u nových stravovacích návyků kreativní a nezkoušet nové věci.

 

 

Hodnocení článku:



Komentáře

Nejstylovější muži minulého týdne, díl 6. Nejstylovější muži minulého týdne, díl 6. Je nesporným faktem, že slavní muži jsou trochu více na očích a tedy je i jejich styl pod pečlivým okem veřejnosti. Ani my jsme... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!