Pro muže, kteří mají styl

Proč to nepřehánět s multivitamínovými přípravky

Ilustrace doplňky
Tak takto strava zdravého muže rozhodně nevypadá
29.09.2009 17:26 | Petr Hájek

Matky, ženy a trenéři nám obvykle říkají, že nemáme zapomínat při výživě na vitamíny. Tím ale samozřejmě nemyslí, že bychom to měli nějak přehánět. Co tím máme na mysli? Cca 35 % dospělých bere multivitamíny denně, což také nemusí být právě ideální, jak ukázaly některé studie...

1. Diabetes

I když vitamín K a thiamin (B1) zřejmě pomáhají redukovat rizikové faktory, vědci varují, že selen ve vitamínech může zvyšovat riziko diabetu typu 2. Suma sumárum, se selenem to nepřehánět.

2. Rakovina prostaty

Dle organziace National Cancer Institute má příliš mnoho mulitivatímů potenciál podpořit riziko a vývoj smrtelné formy rakoviny prostaty.

3. Rakovina plic

Také zpráva z Washingtonské univerzity není příliš potěšující: Multivitamíny nechrání proti rakovině plic ba naopak příliš mnoho vitamínu E u ní může zvýšit šanci na výskyt.

4. Celková úmrtnost

Pokud vás nepřesvědčily předchozí střípky, pak tu máme pro finále nejvíce alarmující informaci - v obřím dánském průzkumu zahrnujícím 67 vědeckých studií a přes 200 000 účastníků bylo zjištěno, že vitamínové suplementy zřejmě souvisí s vyšší úmrtností - osoby beroucí multivitamíny měly o 4 % vyšší šanci umřít, nežli ti, co nikoliv.

Tak jak z toho ven? Radši si dejte bohatý zeleninový salát nežli jednu barevnou pilulku. A když už musíte suplementy brát, pro jistotu si z toho nedělejte zvyk. Zní to sice kapku frázovitě, ale zdraví máme opravdu každý jen jedno...

Další obrázky


Tagy: Výživa

Hodnocení článku:


Líbilo se Vám "Proč to nepřehánět s multivitamínovými přípravky"? Pošlete článek dál.

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Trh mrch 56: Jak na věc
Trh mrch 56: Jak na věc

20.05.2012 | Ještě jsem neviděl číslo ženského časopisu, kde by nebyl článek s výčtem ženských svádících ...


Trh mrch 55: Jak jsem umlčel svou matku
Trh mrch 55: Jak jsem umlčel svou matku

13.05.2012 | Zjistil jsem, že v mém okolí výrazně přibylo lidí s tetováním. I ta krásná, slušná holka ...


Gastronomický svátek na Špilberku
Gastronomický svátek na Špilberku

13.05.2012 | O víkendu 11. - 13. 5. se na brněnském hradu Špilberk konal první ročník Špilberk Food Festivalu. ...


K čemu všemu můžete použít zubní pastu?
K čemu všemu můžete použít zubní pastu?

11.05.2012 | Zubní pasta, to není jen ta věc, která zajistí, že budete mít zuby lesklejší, nežli žralok ...


Způsobují sluneční krémy rakovinu?
Způsobují sluneční krémy rakovinu?

09.05.2012 | Jestliže to není jedna rakovina ze slunce, hrozí jiná kvůli jistým látkám v krému obsaženým.    ...