Recenze filmu J. Edgar Hoover

Publikováno: 11.04.2012 21:17 | Dorian Ducard

Znáte snímek o nevlivnějším muži své doby, který v České republice pro jistotu distribuce radši do kin ani nenasadila?

Recenze J. E. Hoover

J. Edgar Hoover založil v roce 1935 FBI (Federální úřad pro vyšetřování) a současně byl i jeho ředitelem téměř 40 let až do své smrti v roce 1972 a prakticky dovedl FBI k její nynější podobě. Zasvětil svůj život ideálu a stala se z něj legenda. Legenda, která měla ale spoustu vroubků. Mluvil (lhal), jak se mu to hodilo, a když chtěl, vytáhl nějakou tu špínu na kohokoliv ve svém okolí, což by gentlemani minulí ani současní dělat neměli.

Film J. Edgar natočila herecká legenda Clint Eastwood a do hlavní role obsadil Leonarda DiCapria. Tyto dvě herecké špičky by měly vytvořit skvělé životopisné dílo. J. Edgar je pomalu plynoucí film, kde se jen občas se objeví akční scéna, spíše je dílo konceptováno do dramatu. To má své plus i mínus. J. Edgar má hodně silnou atmosféru, takovou tu ze staré školy. Připadá vám, že film je dvakrát tak dlouhý než ve skutečnosti, a to je zároveň i největší slabina. Pomalé vyprávění se na vás snaží dýchnout atmosféru tehdejší doby. Účel se v mém případě minul účinkem.

Namaskovaný DiCaprio je k nepoznání od faktického Hoovera (jen ty barevné čočky mu moc neseděly) a předvádí opravdu dobrý herecký výkon - jeden z nejlepších své kariéry. Mezi herce, kteří ve filmu vynikli, patří i Judi Dench. Myslím si, že čím je starší, tím přesvědčivěji svoje role hraje. Armie Hammer teprve čeká na svou velkou filmovou roli, herecké kvality má, jen potřebuje více prostoru. Nikdo ve filmu nepodává špatný výkon. Jen pan režisér mohl popustit více emocí, film je na herecké emoce sterilní.

J. E. Hoover film

Ale dost kritiky, pokud jste opravdoví muži své doby, tak se na film podívejte. Osvěžíte si historii USA, podíváte se, jak se bojovalo proti komunismu, a na další velké americké události. A hlavně uvidíte, jak se věci dělají po svém. Pokud už předem víte, že životopisné drama není to, co zrovna potřebujete vidět, ale máte chuť na tehdejší dobu, doporučuji Road to Perdition (Tom Hanks a Paul Newman).